به گزارش کلهرنیوز ، سردار سرتیپ دوم پاسدار مرادعلی محمدی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس گیلانغرب با پنج هزار مترمربع زیربنا دومین مرکز بزرگ کشور و تنها مرکز غرب کشور است.
وی اظهار داشت: این طرح شامل سالن های سینما با گنجایش ۳۲۰ تن ، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس ، مصلی شهر ، مرکز فرهنگی ، موزه دفاع مقدس ، سایت های اداری، خادمان و راویان دفاع مقدس است.
وی ادامه داد: سالن سینما ۳۲۰ نفره این مرکز تکمیل و هم اکنون آماده بهره برداری است و بقیه طرح های در دست اقدام این مرکز فرهنگی نیز به مرور تکمیل و به بهره برداری می رسد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه بیان کرد: حرم ۲ شهید گمنام ، استقرار ادوات جنگی و بازسازی وقایع و حماسه های رزمندگان غرب کشور به ویژه منطقه عملیاتی شهرستان گیلانغرب به صورت هنرهای تجسمی در محل این مجموعه ایجاد خواهد شد.
محمدی اضافه کرد که همچنین در این مرکز فرهنگی ، عملیات مطلع الفجر به همراه تصاویر شهدا ، مواضع دفاعی و اردوگاههای مهاجران جنگ تحمیلی و زندگی مردم در حاشیه شهر در آن دوران به نمایش گذاشته خواهد شد.
شهرستان گیلانغرب با بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت در دوران دفاع مقدس ۷۵۰ شهید ، ۲ هزار و ۲۷۵ جانباز و ۱۴۱ آزاده سرافراز را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید :