به گزارش کلهرنیوز ، حسین رضاپور، اظهار داشت: قبل از شیوع ویروس کرونا در ایران و دریافت گزارشاتی در این باره شماری ماسک در داروخانه‌ها موجود بود البته تعداد آنها قابل توجه نبود.

وی افزود: بر اساس نامه‌ای که از سوی وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت توزیع ماسک و دستکش از سوی داروخانه‌ها ابلاغ شد، مقرر شد این اقلام از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در این چند روز بازدید میدانی مشترکی با حضور بازرسان سازمان صمت و تعزیرات حکومتی از داروخانه‌ها انجام شده اما تاکنون گزارشی حاکی از احتکار یا تخلف داروخانه‌ای مشاهده نشده است.

رضاپور عنوان کرد: البته ممکن است در همان روزهای نخست ماسک و دستکش با قیمت نامتعارف در اختیار مردم قرار گرفته باشد اما در حال حاضر از ابتدای هفته هیچ ماسک و دستکشی از سوی شرک‌ها در اختیار داروخانه‌ها قرار نگرفته است.

این مسئول با بیان اینکه ماسک و دستکش به صورت رایگان از طریق مراکز بهداشت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، افزود: با این حال با هدف حذف بازار سیاه داروخانه‌ها آماده توزیع ماسک و دستکش با قیمت مصوب بین مردم هستند اما تصمیمی در این باره از سوی وزارت بهداشت اتخاذ نشده است.

رضاپور ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل همکاری داروخانه‌ها در امر توزیع محلول‌های ضد عفونی کننده مشکلی وجود ندارد البته نوع صنعتی آن کم است اما با توجه به اینکه دستور ساخت آن پیچیده نیست توسط داروخانه‌ها ساخته می‌شود.

وی بیان داشت: تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه داروخانه‌ای محصولی را احتکار یا با قیمت نامتعارف از شرکتها خریداری کرده دریافت نکرده‌ایم هرچند در روزهای نخست شماری از شرکتهای توزیع کننده تخلفاتی داشتند./مرصاد

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :