به گزارش کلهرنیوز، بعد از کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه ها با شیوع بیماری کرونا و بحث هایی که در مورد احتکار این اقلام توسط داروخانه ها می شد، وزارت بهداشت در تصمیمی توزیع این اقلام را در داروخانه‌ها ممنوع اعلام کرد.

اما داروسازان منصف و جهادی در این روزهای سخت مردم را تنها نگذاشتند و آتش به اختیار وارد عمل شدند تا نشان دهند درد مردم را نمی توانند نادیده بگیرند و بر عهد خود برای تسهیل روند درمان شهروندان همچنان پایبندند و با انجام رسالت اجتماعی خود به هجمه هایی که به این صنف شریف شد پاسخ دادند.

تیم همکاران دکتر تحویلیان، عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از جمله جهادگرانی هستند که با راه اندازی یک خط تولید و بسته بندی مواد ضدعفونی به کمک مردم آمده اند،  آنها روزهاست که از دانشکده خارج نشده و مشغول کار هستند.

ا

در گپ و گفتی که با دکتر تحویلیان داشتیم، هم از رسانه ها و تیغ انتقاداتشان گلایه داشت و هم از وزارت بهداشت درخواست داشت که همکاران داروسازش را همچون کادر درمانی بداند که در این شرایط سخت در کنار مردم مانده اند و خدمت رسانی می کنند.

دگتر تحویلیان گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع بیماری کرونا در شهر کرمانشاه، همکاران و دانشجویان دانشکده داروسازی کرمانشاه با دو معضل روبرو بودند.

وی افزود: یکی بحث داروخانه‌ها و نگرانی مردم برای تامین مواد بهداشتی بود و دیگری مواجهه با کمبود شدید اقلام مواد ضدعفونی کننده در سطح شهر، لذا همکاران ما به این فکر افتادند که به صورت خودجوش و آتش به اختیار اقدام کنند.

ا

عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: علی رغم اینکه برخی مسئولان (به دلیل دپوی اقلام مورد نیاز بیمارستانها)  دستور داده بودند که در سطح داروخانه ها از توزیع ماسک و سایر اقلام مشابه خودداری شود و ما هم دلیل منطقی برای این ممنوعیت نمی دیدیم دست به کار شدیم؛ چون ظرفیت تولید ما بسیار بالاتر از نیازهای بیمارستان هاست و دلیلی برای عدم عرضه توسط داروخانه ها نبود.

وی ادامه داد: متاسفانه این کار باعث شد که برخی محلول ها و الکل ها با سوءاستفاده در سوپرمارکت ها عرضه شود که با پیگیری های صورت گرفته این مراکز پلمب شد.

ا

دکتر تحویلیان تصریح کرد: لذا با کمبود اقلام ریاست دانشگاه و اساتید و کارکنان و دانشجویان دانشکده داروسازی به آماده سازی محلول های موضعی پرداختند، آنها هنوز از دانشگاه خارج نشده و حتی در روز جمعه نیز مشغول کار بودند.

عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ما محلول را به صورت عمده از یکی از کارخانجات استانهای همجوار خریداری کرده و با انتقال به دانشکده بسته بندی و با آرم دانشکده لیبل گذاری می کنیم و از امروز محلول های ضدعفونی کننده را در داروخانه های سطح شهر همچون ولی عصر(عج) در بلوار شهید بهشتی و امام خمینی(ره) در میدان فردوسی عرضه می کنیم.

دکتر تحویلیان عنوان کرد: هرچند ممکن استاین میزان مواد کفاف مردم استان را ندهد اما این آغاز یک راه است و در آینده این راه را ادامه می دهیم تا نیاز مردم برطرف شود.

ا

وی بیان داشت: امیدواریم وزارت بهداشت تصمیم بگیرد که داروسازان را هم در زمره همکاران کادر درمانی قبول کند و اجازه دهد که این صنف هم در جامعه به ایفای نقش خود بپردازند.

این عضو هیات علمی دانشکده داروسازی کرمانشاه ادامه داد: همکاران ما سوگند خورده اند که دلسوز مردم باشند و در این ایام متاسفانه بسیار ناراحت بودند هم از بابت غصه مردم و هم به دلیل طعنه هایی که جراید و رسانه ها نسبت به داروخانه ها روا داشتند.

دکتر تحویلیان خاطرنشان کرد: بی شک در تمام اقشار مختلف هم نیروهای خالص و دلسوز و هم نیروهای قلیلی که ممکن است تخلف کنند وجود دارد و این دلیل بر این نیست که در این مدت یک هفته در جراید و رسانه ها اینگونه شدید به داروسازان حمله شد و آنها را مورد انتقاد قرار دادند. خوشبختانه با این حرکت همکاران ما نشان دادند که دوست دارند به مردم کمک کنند و در شرایط سخت کنار آنها باشند.

ا

وی با بیان اینکه در هفته آینده با توجه به تهیه مواد اولیه ساخت ژل های موضعی را در دست انجام داریم، گفت: همکاران دیگر ما هم در کار تولید و ساخت ماسک های نانو هستند که در چند روز آینده آنرا به بازار عرضه می کنند.

دکتر تحویلیان افزود: نیروهای جهادی عاشقانه کار می کنند و اجازه نمی دهند که مردم رنج و سختی تحمل کنند و هر آنچه در توان دارند در این زمینه به کار می گیرند.

این عضو هیات علمی دانشکده داروسازی کرمانشاه بیان داشت: در پایان از زحمات دکتر علی آبادی،  رییس دانشکده داروسازی و دکتر شیری، رییس داروخانه های آموزشی در تامین بودجه مالی تقدیر و تشکر می کنیم.

قطعا مردم فهیم قدردان این اقدام جهادی داروسازان کرمانشاهی هستند و انتظار دارند سایر اصناف نیز با چنین حرکت هایی حسن نیت خود در خدمت به مردم را نشان دهند./شبکه اطلاع رسانی مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :