به گزارش کلهرنیوز، به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، محمدحسین صادقی اظهار داشت: با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی این واحد در دستور کار قرار گرفت و با رصدهای فنی مشخص شد متهم با استفاده از بستر فضای مجازی و ایجاد وب سایت در سال‌های گذشته نزدیک به ۲۷۰۰ مرسوله پستی فرآورده‌های دارویی غیر مجاز به سایر استان‌ها ارسال کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه افزود: بر اساس آئین نامه اجرایی نحوه معرفی، ارائه اطلاعات علمی و بازاریابی فرآورده‌های دارویی، بیولوژیک، مکمل‌ها، فرآورده‌های طبیعی سنتی و تجهیزات پزشکی (مصوب ۶/۱۱/۱۳۹۷) صرفاً از طریق نشریات و پایگاه‌های اطلاع رسانی علمی گروه پزشکی مورد تأیید بوده است.

صادقی تصریح کرد: فروش اینترنتی کلیه فرآورده‌های طبیعی، سنتی، و مکمل جز در سایت داروخانه‌ها مجاز در سایت‌ها و رسانه ملی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خلاف مقررات است.

این مسئول بیان داشت: این واحد نه تنها دارای داروخانه نبوده بلکه فاقد مجوز لازم از سوی سازمان غذا و دارو برای فروش محصولات اینترنتی بود و حتی برخی از اقلام فروخته شده از سوی وی نیز به صورت غیر مجاز و بدون رعایت تشریفات قانونی تولید شده اند، از همین روی متهم شناسایی، دستگیر و اقلام زیادی از فرآورده‌های دارویی غیر مجاز از این واحد کشف و واحد مذکور پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در پایان به شهروندان توصیه کرد در خریدهای اینترنتی با افزایش دقت و هوشیاری، مجاز یا فاقد پروانه بودن را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: همچنین پلیس فتا نیز با توجه به وظایف خود با رصد مستمر فضای مجازی نسبت به شناسایی هر گونه فعالیت در زمینه عرضه فرآورده‌های دارویی و مکمل‌ها اقدام کند.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :