به گزارش کلهرنیوز ، پژمان صالحی ، با اشاره به کمبود انواع فراوردهای خونی در استان اظهار داشت: نیاز به خون همیشگی است و حیات بسیاری از بیماران همچون مبتلایان به تالاسمی بسته به خون است.

وی عنوان کرد: در هفته اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و بار روانی ناشی از آن متأسفانه حضور مردم برای اهدای خون به کمتر از یک سوم رسیده است.

صالحی با بیان اینکه این موضوع ممکن است در آینده حیات برخی بیماران را به خطر اندازد گفت: حدود ۳۰۰ بیمار تالاسمی در استان وجود دارد که ماهانه ۷۰۰ واحد خون نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به عنوان قطب درمان کشور برای برخی از بیماری‌ها نیاز بیشتری به اهدای خون دارد افزود: لازم به ذکر است فراورده‌های خون و مشتقات آن عمر بالایی ندارند و نمی‌توان برای مدت طولانی آن‌ها را نگهداری کرد.

وی با بیان اینکه هیچ شواهدی مبنی بر انتقال کرونا ویروس از راه خون وجود ندارد گفت: به اهداکنندگان این اطمینان داده می‌شود که تمام وسایل موجود در مراکز اهدای خون یکبار مصرف و استریل است و تمام سطوح دو نوبت در روز ضدعفونی می‌شوند و پزشکان مراجعه‌کنندگان را چک می‌کنند./تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :