به گزارش کلهرنیوز ، شهاب نادری در خصوص وضعیت بازار ارز در گفت: متاسفانه علی رغم اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ماه ها قبل در خصوص نوسانات بازار ارز به مسئولان ذی ربط هشدار می دهد، اما اقدام موثری برای مدیریت بازار صورت نگرفت.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از لازمه های حمایت از بخش تولید و کالاهای ایرانی، ایجاد ثبات در بازار ارز است، اما متاسفانه در ابتدای سال ۹۷ قیمت دلار در ادامه روند صعودی به بیش از ۵ هزار تومان رسید و این وضعیت نامناسب، بعد از تعطیلات نوروز  ادامه پیدا کرد.

تشدید گرانی ها با بی توجهی به مدیریت بازار ارز 

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش تولید با این وضعیت بازار ارز با چالش های بیشتری روبرو می شود و علاوه بر آن قیمت کالاها و خدمات بیشتر گران می شود.

نادری در ادامه ی گفت و گوی خود با خبرنگار خانه ملت، با انتقاد از کاهش شدید قدرت پول ملی، تصریح کرد: بانک مرکزی باید به این وضعیت نابسامان در بازار ارز خاتمه دهد، چراکه در چند ماه گذشته اقدام عملی برای مهار گرانی غیرمنطقی دلار دلار انجام نشد و تیم اقتصادی دولت دوازدهم، باید پاسخگوی وضعیت موجود در بازار باشد، چرا که اگر قیمت دلار حتی براساس نرخ تورم نیز افزایش می یافت باید قیمت این ارز نهایتا به حدود ۴۴۰۰ تومان می رسید.

وی ادامه داد: آنچه مشخص است بخشی از افزایش قیمت دلار حبابی است، بنابراین باید این حباب با اقدامات اقتصادی از بین برود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اینکه مدیران بانک مرکزی بخواهند در جلسه فردای کمیسیون اقتصادی مجلس به ارائه گزارش کلیشه ای در خصوص وضعیت بازار ارز بسنده کنند، غیرقابل قبول است چرا که دلار با قیمت حدود ۵۴۰۰ تومان در بازار معامله می شود و بازار در حال حاضر با چالش جدی روبرو شده است.

منبع: خانه ملت

این خبر را به اشتراک بگذارید :