به گزارش کلهرنیوز، بهمن خدادادیان ، با اشاره به اینکه ۱۱۰ نانوایی در شهرستان کرمانشاه فعالیت می‌‌کنند اظهار داشت: ۲۰ نانوایی به دلیل تخلفات بهداشتی در زمینه مقابله با کرونا در کرمانشاه پلمب شده است.

وی با اشاره به تشدید بازرسی‌های بهداشتی در سطح تمامی اماکن عمومی و عرضه مواد غذایی به‌ویژه نانوایی‌ها عنوان کرد: استفاده از دستکش برای نانوایی‌ها هنگام برداشتن خمیر و آماده‌سازی آن ضروری است.

خدادادیان با بیان اینکه نانوایی‌ها باید در طول کار نیز به طور مداوم از دستکش استفاده کنند و دست‌های خود را با آب و صابون بشویند گفت: فاصله نانوا با مشتری باید بیش از ۱٫۵ متر باشد و پیشخوان از مشتری باید دورتر از محل پخت قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ نانوایی حق گرفتن پول نقد از مردم را ندارد و برای این کار باید شخص دیگری در نانوایی حضور داشته باشد افزود: باید در نانوایی کارتخوان جهت استفاده از کارت وجود داشته باشد.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه توری که نان بر روی آن قرار داده می‌شود باید روزانه با مواد گندزدا شستشو داده شود گفت: نظارت در سطح نانوایی‌ها با شدت ادامه دارد و مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰ تخلفات بهداشتی را گزارش دهند./تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :