به گزارش کلهرنیوز، پیش از ظهر امروز ششمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس با حضور روسای ادارات شهرستان به ریاست فرماندار اسلام آبادغرب در سالن شهدای مرصاد فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر محمدرضا نادری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و دبیر ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس با اشاره به آمار اعلام شده (۴ مورد کرونایی در شهرستان) در فضای مجازی اعلام کرد: در شهرستان اسلام آبادغرب ۶ مورد مشکوک به بیمارستان استان اعزام شده که تست کرونای ۲ مورد از آنها مثبت بوده که در تحت مداوا بوده و وضعیت آنها در حال بهبود است، اما دو مورد دیگر که جزو آمار مبتلایان در اسلام آبادغرب اعلام شده، یکی مربوط به یک بیمارسرپایی اهل زنجان بوده که در شهرستان تست کرونا از وی گرفته شده و دیگری بیماری ساکن قم بوده که با مراجعه به بیمارستان امام رضا کرمانشاه تست کرونا داده و آدرس بستگانش در اسلام آبادغرب را داده است که  جزو آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان محسوب شده است.

وی با اعلام گزارشی از اقدامات انجام شده گفت: جمعیت اسلام آبادغرب از لحاظ گردش ویروس پاک است این دو مورد نیز بخاطر سفر به شهر های پر خطر مبتلا شده اند،  لذا مردم باید خیلی مراقبت نمایند و کسانی که مسافرت به شهرهای پر خطر یا مراجعت از این شهرها را دارند حداقل به مدت دو هفته خود را قرنطینه نمایند و از رفت و آمد با دیگران خودداری نمایند که اگر رعایت شود مشکلی پیش نمی آید.

دکتر نادری افزود:  قطعا” با رعایت  اصول بهداشتی چرخه انتقال ویروس شکسته می شود و کسانی که علائم مشکوک دارند باید در خانه بمانند و از ارتباط با دیگران خودداری نمایند چون این ویروس از اپیدمی(همه گیری) رد شده و به پاندمی(همه گیری جهانی) تبدیل شده است.

جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب در این جلسه با عرض خداقوت به تمامی تلاشگران عرصه سلامت گفت: با کمک سه ظرفیت ارتش، سپاه و شهرداری همه فضا های عمومی و معابر شهر  ضدعفونی و گندزدایی شده و با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان مناطق اولویت بندی شده و این چرخه تا ریشه کنی کامل ویروس ادامه دارد.

وی افزود:  آنچه به بهداشت و سلامت مردم برمی گردد تعطیل بردار نیست و همه دستگاه ها طبق روال عادی به خدمات رسانی به مردم اقدام نمایند و اداراتی که زیر ساخت دارند خدمات اینترنتی و دورکاری را فراهم نمایند.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه؛ مردم از حضور در اجتماعات خودداری و بهداشت فردی رعایت نمایند، تاکید نمود: برای حفظ سلامت مردم مجالس عمومی عزا و شادی محدود گردد، در راستای آگاه سازی از ظرفیت اعضای شورای شهر، معتمدین و رسانه ها استفاده شود تا به مردم آموزش داده شود، همچنین مردم در پنجشنبه غریبان و پنجشنبه آخرسال از حضور در آرامستان های شهرستان خودداری نمایند.

حیدری گفت: کشور ما در شرایط فوق العاده ای مدیریت می شود، آموزش همگانی برای جامعه در دستور کار نظام است، علاوه بر صدا و سیما کلیه رسانه های مجازی و مکتوبی پای کار آمده اند، رسانه ها نقش مهمی در آگاه سازی مردم برعهده دارند و خبرنگاران شریف و دلسوزی در این جبهه کار می کنند که باعث دلگرمی مردم و مسئولین می شوند، که با این وجود باید مراقب  تفرقه افکنی برخی دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنان  در دلسرد کردن مردم ومسئولین باشیم.

وی افزود: آموزش مهمترین نسخه ای است که بعنوان پیشگیری بکار گرفته می شود و تمام توان خود را بسیج کرده ایم که به مردم خدمت کنیم و نیاز به مشارکت و همکاری مردم داریم و اگر همکاری مردم نباشد در این زمینه کمترین توفیقی نخواهیم داشت.

در خاتمه این جلسه مدیران و معاونین فرماندار شهرستان در ششمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا اقدامات و خدمات انجام شده در این رابطه را تشریح و نیازمندی ها و نکته نظرات خود را مطرح نمودند./اسلام آبادخبر

تصاویر تکمیلی:

این خبر را به اشتراک بگذارید :