به گزارش کلهرنیوز  ،  روابط عمومی دادستانی عمومی و انقلاب استان کرمانشاه طی اطلاعیه‌ای در خصوص پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان اعلام کرد: پس از برگزاری جلسه فوق العاده دادگاه کیفری یک در روزهای ۲۳ تا ۲۵ بهمن سال ۹۶ با حضور آگاهانه حدود هزار نفر از مالباختگان در جلسات دادگاه، رای شماره ۹۶۰۹۹۷۸۳۲۶۲۰۰۱۷۱ مورخ ۹۶/۱۲/۶ از سوی شعبه سوم دادگاه کیفری یک کرمانشاه مبنی بر محکومیت متهم ردیف اول پرونده به تحمل « حبس و رد مال به مالباختگان » صادر شد.

در این اطلاعیه آمده است: علی رغم اعلام چندین باره ی متهم در جلسات محاکمه برای پذیرش رای دادگاه بدوی و خودداری از تجدید نظر خواهی ، با حق حاصل از مواد ۴۲۸ و ۴۳۱ قانون آیین دادرسی  کیفری دال بر امکان تجدید نظر خواهی از رای دادگاه در مهلت بیست روزه پس از ابلاغ رای، متهم ردیف اول لایحه ۸۵ صفحه  ای فرجام  خواهی خود را در تاریخ ۹۶/۱۲/۲۷ از طریق مدیریت زندان کرمانشاه به دادگاه صادر کننده حکم  تقدیم کرده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: پس از دریافت لایحه ایشان پرونده با حجم ۱۲۲۸۹۲ صفحه برای فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال و در تاریخ ۱۳۹۷/۱/۱۵ اعلام وصول شده است. پس از رسیدگی دیوان عالی کشور به فرجام خواهی متهم، درصورت قطعیت رای بدوی و ابلاغ آن به طرفین، پرونده به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه ارسال خواهد شد چنانکه قبلا نیز تصریح شده است، پرداخت براساس وجوه نقدی موجود به تمامی شکات با رعایت تناسب قانونی در یک زمان واحد صورت خواهد گرفت ، پیگیری های شخصی و حضوری مالباختگانی که طرح شکایت نموده و شماره فرعی دریافت کرده اند هیچگونه تقدمی را برای هیچ کسی در پرداخت  ایجاد نخواهد کرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: مالباختگانی که علی رغم سپرده گذاری در مکتب موصوف و طرح شکایت اولیه تا بحال موفق به اخذ شماره فرعی پرونده خود نشده اند می توانند با مراجعه به دفتر دادستانی کرمانشاه و تکمیل پرونده، شماره فرعی دریافت کنند. در غیر اینصورت اجرای محکومیت رد مال متهم نسبت به این اشخاص با مشکل مواجه شده و ممکن است در اولویت آخر قرار گیرند.

دادستانی عمومی و انقلاب کرمانشاه همچنین اعلام کرد: شایسته است به شایعاتی که توسط طرفداران متهم در فضای مجازی برای اغفال مالباختگان و ادامه فریب آنها صورت می پذیرید توجه نشود زیرا روند رسیدگی به پرونده ای با این حجم از شکات و نوع جرم در کشور کم نظیر بوده و با تلاش همه مسئولین به ویژه دستگاه قضائی موضوع رسیدگی و حکم قانونی صادر شده است و در کلیه مراحل دادرسی اطلاع رسانی، به مالباختگان محترم صورت گرفته و خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید :