به گزارش کلهرنیوز ،حجت الاسلام محسن مفید روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای حوزه سنقروکلیایی یک تیم بازرسی از هیات نظارت مرکزی فرستاده شد و چند صندوق که محل اختلاف کاندیدای معترض بود نیز بازشماری شده است.

به گفته وی، اما تیم بازرسی به حوزه اسلام آبادغرب نرفت و تنها مستندات این حوزه به هیاتت نظارت مرکزی ارسال شده است.

حجت الاسلام مفید بیان داشت: در مجموع هم اکنون هیات نظارت مرکزی مشغول جمع بندی گزارشات است و به احتمال زیاد در هفته جاری نتایج نهایی اعلام می شود.

وی با اشاره به روند  اخذ شکایات و نیز ارسال مستندات به هیات نظارت مرکزی گفت: دفتر شورای نگهبان استان در حقیقت فقط یک واسطه است و تصمیم نهایی در خصوص شکایات بر عهده هیات نظارت مرکزی است هرچند ممکن است در روند بررسی نیاز به تحقیقات و استعلام از مراجع خاصی باشد که شورای نگهبان استان این کار را انجام می دهد و نتیجه را دوباره به هیات نظارت مرکزی ارسال می کند.

حجت الاسلام مفید در خصوص فاصله کم آرای برخی از کاندیداها و نگاه قانون به این موضوع نیز گفت: طبق قانون انتخابات هر کاندیدایی که می خواهد برنده بشود باید حداقل ۲۰ درصد آرا را داشته باشد و اگر ۲ کاندیدا این شرایط را داشته باشد آن کسی برنده انتخابات می شود که رای بیشتری داشته باشد حالا می خواهد این اختلاف ۱۰۰ رای یا هزار رای باشد.

از ۶ حوزه انتخاباتی استان کرمانشاه تاکنون صحت انتخابات چهار حوزه تایید شده است.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :