به گزارش کلهرنیوز و به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، محمدحسین صادقی ضمن قدردانی از تلاش و مجاهدت شبانه روزی جامعه پزشکی استان کرمانشاه مشارکت همگانی را در کنترل این بیماری مهم دانست و از تشکیل کمیته نظارت قضایی بر اقدامات مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

دادستان کرمانشاه بر لزوم کنترل ورودی‌ها به شهر کرمانشاه توسط نیروهای انتظامی و بهداشتی مبنی بر جلوگیری از ورود افراد غیر بومی تا اطلاع ثانوی تاکید کرد.

وی پرهیز از هر گونه اجتماع در مکان‌های مختلف را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: هر گونه برگزاری مراسم در مساجد، تالارها، اماکن ورزشی، محیط‌های آموزشی، قلیان سراها، کافی شاپ ها و سایر فضاهای مشابه ممنوع است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

صادقی ممانعت از جمع آوری زباله‌ها توسط افراد را از دیگر اقدامات ضروری دانست و با تاکید به دستگاه‌های موظف در این زمینه، جلوگیری از پر شدن مخازن زباله‌ها و گند زدایی مستمر را یکی دیگر اقدامات لازم برشمرد.

دادستان کرمانشاه ادامه داد: یکی از گروه‌های پر خطر معتادین متجاهر، افراد بی خانمان و کودکان‌کار هستند که باید در این خصوص تدابیر لازم از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی و شهرداری کرمانشاه انجام گیرد.

وی برگزاری هر گونه مراسم متناسب با ایام پایانی سال نظیر جمعه آخر سال، بازارهای روزانه و هفتگی را ممنوع اعلام کرد و افزود: مردم باید برگزاری رسومی که ممکن است به شیوع این بیماری بیفزاید نظیر دادن اسکناس به عنوان عیدی را به زمانی مناسب موکول کنند.

دادستان کرمانشاه در پایان حق سلامت را یکی از بنیادی‌ترین حقوق شهروندان دانست و تاکید کرد: هر دستگاهی با کوتاهی در انجام وظایف محوله یا اشخاصی با اعمال خود نظیر احتکار، گرانفروشی مواد بهداشتی، عدم رعایت موازین بهداشتی این حق را به مخاطره بیندازند واکنش جدی و بدون مسامحه دستگاه قضائی را به دنبال خواهد داشت و در این زمینه تمامی شهروندان می‌توانند گزارش‌ها خود را به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه ارسال کنند.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :