به گزارش کلهرنیوز ، «خطر جدی است، ما در معرض یک بمباران قرار گرفته‌ایم برای در امان ماندن از بمباران کرونا باید در پناهگاه امن خانه‌مان بمانیم»؛ این آخرین هشدار استاندار کرمانشاه در مورد وضعیت بیماری کرونا در کرمانشاه بود که به خوبی اوضاع را با این جمله شرح داده است.

شمار بیماران مبتلا به بیماری کرونا در استان کرمانشاه رو به افزایش است و آژیر قرمز بیماری کرونا برای این استان به صدا درآمده است؛ قطعاً اگر مردم همکاری نکنند وضعیت نگران‌کننده‌ای در انتظار آنها خواهد بود.

شهر روزانه گندزدایی می‌شود، وسایل حمل و نقل عمومی ضدعفونی می‌شود و هر کاری که برای سلامت شهروندان مورد نیاز است پیگیری می‌شود، اما با این وجود هنوز هم برخی از شهروندان موضوع را جدی نگرفته و با تردد غیرضرور در خیابان و اماکن عمومی خود و سایر شهروندان را در معرض یک خطر جدی قرار می‌دهند.

راه‌اندازی پویش‌های مختلف در فضای مجازی هم برای تشویق مردم به ماندن در خانه‌ها که امن‌ترین مکان برای حفظ سلامتی آنهاست هم در این روزها حسابی داغ شده است و هر نهادی سعی دارد به هر شکل ممکن مردم را تشویق کند که در خانه بمانند.

آخرین آمار قربانیان کرونا در کرمانشاه

بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط ستاد کرونا استان کرمانشاه و بنا بر مشخص شدن نتایج آزمایشات به عمل آمده تا ۲۰ اسفندماه جاری ابتلای ۵۱ نفر در استان کرمانشاه به ویروس کرونا قطعی شده و تاکنون ۶ نفر از مبتلایان به کرونا ویروس در استان کرمانشاه فوت شده اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان کرمانشاه ۲۲ نفر، اسلام آباد غرب ۶ نفر، کنگاور هفت نفر، شهرستان‌های هرسین، صحنه، گیلانغرب و جوانرود هر کدام ۲ نفر، سنقر ۶ نفر و سرپل ذهاب و پاوه هر کدام یک مورد است.

همچنین از ابتدا تاکنون ۴۶۱ نفر در بیمارستان بستری شده اند که ۳۶۶ نفر تا امروز ترخیص شده اند و اکنون ۹۰ نفر هم بستری هستند.

روند رو به افزایش شیوع کرونا در کرمانشاه

دکتر ابراهیم شکیبا، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد هر روز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا رو به افزایش است و اگر مردم رعایت نکنند در روزهای آینده کرمانشاه هم به استان‌هایی که با وضعیت نامطلوب دارند تبدیل خواهد شد.

وی افزود: استان‌هایی که اکنون شرایط جدی دارند و دچار مشکل شدند، وضعیت آنها در هفته‌های قبل عادی بود؛ استان کرمانشاه هم چند هفته عقب تر از استان‌های با شیوع بیشتر قرار دارد بنابراین اگر مردم رعایت نکنند در هفته‌های آینده دچار مشکلات جدی خواهیم شد به گونه‌ای که تعداد تخت‌های بیمارستانی پاسخگو نخواهد بود.

همکاری پلیس با نهادها برای مقابله با کرونا

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در بحث کنترل ورودی و خروجی شهرها نیروی انتظامی در کنار دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر قرار دارد و کار را با جدیت و اهتمام انجام می‌دهد.

سرهنگ محمدرضا آمویی بیان کرد: همکاران پلیس در یگان‌های ویژه هر روز یک قسمت از شهر را پاکسازی و گندزدایی می‌کنند و روزانه در هر مکان ۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی استفاده می‌شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: پیگیری زباله گردی و افرادی که ضایعات را جمع آوری می‌کنند بر عهده شهرداری است و به طور حتم اگر هم شهرداری نیاز به همکاری داشته باشد، نیروی انتظامی با تمام توان همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.

سرهنگ آمویی تصریح کرد: شهرداری خود واحد اجراییات دارد لذا باید به طور جدی به این موضوع وارد شود و در جاهایی که نیاز به کمک دارد، نیروی انتظامی همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.

اقدامات شهرداری برای سلامت شهروندان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در گفتگوبا خبرنگار مرصاد با اشاره به اقدامات در دست انجام شهرداری برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: در خصوص گندزدایی معابر شهری بر اساس مصوبه صورت گرفته علاوه بر شب‌ها، روزها ساعت ۹ صبح نیز گندزدایی توسط شهرداری، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی انجام می‌شود.

مهدی عبدالمالکی تصریح کرد: همچنین علاوه بر گندزدایی انجام شده، روزانه از طریق بلندگو به مردم اعلام می‌شود که در خانه‌های خود بمانند و از خانه خارج نشوند، زیرا موضوع جدی تر از این است که مردم به آن توجه می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: برای شهرداری نسبت به کشتارهای غیرمجاز و زباله‌گردها مصوب شده است که اقدامات مهمی را از همین امروز انجام دهند.

عبدالمالکی ادامه داد: حدود ۳۰ ماشین آتش‌نشانی، یگان‌های مختلف از جمله سپاه، ارتش و نیروی انتظامی به صورت هماهنگ در قالب اکیپ‌ها در معابر حرکت می‌کنند و علاوه بر گندزدایی از مردم درخواست می‌شود که در خانه خود بمانند تا این بیماری کنترل شود.

دستور جمع‌آوری زباله‌گردها صادر شده / ‏‬ درهای بسته آرامستان‌ها / ‏پلمب‬ نانوایی‌های متخلف

فضل الله رنجبر، فرماندار کرمانشاه هم در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار کرد: به شهرداری گفته شده است که زباله گردها را جمع آوری کند و شهرداری در این قضیه اختیار تام دارد.

وی عنوان کرد: دادستان نیز دستور قضائی جمع آوری زباله گردها را صادر کرده است و از این پس زباله گردها جمع آوری می‌شوند.

فرماندار کرمانشاه در ادامه گفت: آرامستان در روزهای آخر سال بسته می‌شوند و مردم به هیچ وجه به این اماکن مراجعه نکنند، زیرا با درهای بسته روبرو خواهند شد.

رنجبر بیان کرد: راهور، نیروی انتظامی و خود مسئولان آرامستان موظف هستند از ورود مردم در روزهای آخر سال به ارمنستان جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: همچنین به نانوایی‌ها آموزش‌های لازم و تأکیدات بهداشتی داده شده است و در صورت رعایت نکردن پلمب می‌شود.

امضا تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی و سپاه نبی اکرم (ص) برای مقابله با کرونا

تفاهم نامه همکاری برای پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا بین سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به امضا رسید.

این تفاهم نامه در راستای هم افزایی و با هدف تعامل مؤثر و ارتقای هماهنگی ارائه خدمت در خصوص پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در استان با رویکردهای آگاهی‌بخشی، تشخیص، درمان و مدیریت فضای روانی در جامعه تهیه و اجرا خواهد شد.

در این تفاهم نامه آمده که تمام حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج آمادگی کامل برای کمک به مراکز فعال در عرصه مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه را دارند.

براساس این گزارش، مسئولان تاکید دارند شهروندان برای کنترل این بیماری نهایت همکاری را با ماندن در خانه داشته باشند تا زودتر بتوانند این بیماری را کنترل کنند.

/مرصاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :