به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، این روزها بیشتر زباله‌های شهروندان دستکش، ماسک و لوازمی است که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده و دورانداخته شده است؛ با توجه به اینکه این زباله‌ها به شدت خطرناک هستند برای کم کردن خطرات ناشی از وجود این زباله‌ها در شهر بر تسریع در جمع‌آوری آنها تاکید می‌شود.

براساس دستور استاندار کرمانشاه در ستاد مقابله با کرونا مقرر شد شهرداری روزانه ۲ بار نسبت به جمع‌آوری روزانه زباله‌ها اقدام کند و از سوی دیگر دادستان نیز دستور قضائی جمع آوری زباله‌گردها را صادر کرده است.

این تأکیدها اهمیت موضوع برخورد با زباله‌گردها را به خوبی نشان می‌دهد، اما متأسفانه هنوز هم شاهد هستیم زباله‌گردها در شهر بدون هیچ مشکلی مشغول جمع‌آوری زباله هستند که تهدیدی جدی برای شهروندان است.

فرماندار: شهرداری در برخورد با زباله‌گردها اختیار تام دارد

فرماندار کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار مرصاد گفت: به شهرداری گفته شده است که زباله‌گردها را جمع‌آوری کند و شهرداری در این قضیه اختیار تام دارد.

فضل‌الله رنجبر عنوان کرد: دادستان نیز دستور قضائی جمع‌آوری زباله‌گردها را صادر کرده است و از این پس زباله‌گردها جمع‌آوری می‌شوند.

0

شهرداری باید ساماندهی زباله‌گردها را مدیریت کند

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار کرد: زباله‌گردها یکی از دغدغه‌های مرکز بهداشت بود که بحث ساماندهی آنها مطرح و قرار شد شهرداری آنها را تعیین تکلیف و زباله‌ها را مدیریت کند.

بهمن خدادادیان افزود: در نقاط حاشیه شهر از جمله جعفرآباد ضایعاتی‌ها و زباله گردها و زباله دزدها به وفور دیده می‌شود به گونه‌ای که عصرها محل کمک زباله می‌شود.

زباله‌گردها می‌توانند ناقل بیماری باشند

وی گفت: با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه قرار شد شهرداری برنامه مدونی برای برخورد با زباله گردها فراهم کند؛ مقدمات کار انجام شده و تا آخر هفته زباله گردها ساماندهی می‌شوند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه بیان داشت: مقرر شد که شهرداری روزانه ۲ بار سطل‌های زباله را خالی و هر شب مخازن توسط گروه پاک‌سازی و گندزایی شود.

خدادادیان ادامه داد زباله گردها تهدیدی برای سلامت مردم هستند و با مبتلا شدن به ویروس به دلیل دست زدن به سطوح و معابر سبب انتقال بیماری شوند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه بیان کرد: بحث زباله‌گردها، ذبح غیرمجاز و وجود دست فروش و دوره‌گردها در سطح شهر کرمانشاه هنوز لاینحل باقی مانده و ادامه این روند تهدیدی جدی است و سبب بر باد رفتن زحمات دستگاه‌های سلامت محور خواهد شد.

شهرداری: نمی‌توان کنار هر سطل زباله یک نگهبان گذاشت!

رئیس اداره بهداشت و سلامت شهرداری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد با اشاره به اقدامات این سازمان در مقابله با کرونا، گفت: روزانه معابر عمومی شهر، مناطق حاشیه‌نشین و مکان‌های پرتردد ضدعفونی و صبح‌ها نیز ضدعفونی ادارات مختلف انجام می‌شود.

سامان شیرزادی افزود: آگاه‌سازی مردم از طریق نصب بنرها، ارسال پیام‌های آموزشی و تولید انیمیشن و کلیپ در فضای مجازی و نیز انجام تبلیغات محیطی با نصب ۲۰ تخته بنر انجام شده است.

این مسئول عنوان کرد: طرح ممنوعیت زباله‌گردی از قبل وجود داشته، اما با توجه به شیوع کرونا با جدیت بیشتری پیگیری و با دستور دادستانی نسبت به بازداشت و تحویل به مراجع قضائی اقدام می‌شود.

شیرزادیان ادامه داد: نمی‌توان کنار هر سطل زباله یک نگهبان گذاشت، بر همین مبنا جمع‌آوری زباله‌گردها قدری سخت است، البته مواردی از دستگیری زباله‌گردها و تحویل به مراجع قضائی داشته‌ایم.

0

رئیس اداره بهداشت و سلامت شهرداری کرمانشاه گفت: از ابتدای اسفند در راستای مقابله با ویروس کرونا با جدیت با زباله گردها برخورد می‌شود.

شیرزادی خاطرنشان کرد: زباله‌گردها احتمال دارد که ناقل بیماری باشند و با وجود رعایت نکات فردی و پای کار بودن تمام دستگاه‌های اجرایی ممکن است زباله‌گردها با اقدام خود سبب انتقال ویروس شوند، زیرا این افراد به تمام سطوح و معابر موجود در شهر دست می‌زنند، بنابراین زباله‌گردی تهدیدی برای سلامت مردم است.

پلیس: در صورت نیاز به شهرداری کمک می‌کنیم

محمدرضا آمویی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه نیز در این مورد گفت: پیگیری زباله‌گردی و افرادی که ضایعات را جمع‌آوری می‌کنند بر عهده شهرداری است و اگر شهرداری نیاز به همکاری داشته باشد، نیروی انتظامی با تمام توان همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.

براساس این گزارش، با وجود تهدیدهای جدی که پدیده زباله‌گردی در این روزهای حساس دارد و با وجود تاکید مسئولان برای برخورد در این زمینه، اما این افراد همچنان در سطح شهر مشغول جمع کردن زباله هستند و تعدادشان هم کم نیست.

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :