به گزارش کلهرنیوز ، صیاد غلامی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به دستور مقام قضایی تعداد ۱۶ رستوران که گوشت ناسالم در طاق بستان عرضه می کردند، تعطیل شد.
او گفت: پرونده این واحدها نیز برای بررسی خارج از نوبت به مراجع قضایی ارجاع شد.
وی با اشاره به حساسیت ویژه ای که نسبت به سلامت مردم وجود دارد، تاکید کرد: نظارت ها را همچنان ادامه خواهیم داد و ‌در برخورد با واحدهای متخلف هیچ چشم پوشی نداریم.
سرپرست شبکه دامپزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به تعطیل کردن یک کشتارگاه مرغ به دلیل تخلف بهداشتی تصریح کرد: تا ۱۵ فروردین تعداد یک هزار و ۳۰۰ مورد نیز از مراکز تهیه و عرضه فرآورده خام دامی نظارت به عمل آمده است.
غلامی اعلام کرد: تمام گروه های نظارتی دامپزشکی کرمانشاه از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت نوروزی در حال آماده باش بوده و ضمن تشدید بررسی های روزمره، آماده پی گیری گزارش های مردمی هستند.
وی در ادامه گفت: با توجه به افزایش مصرف فرآورده خام دامی در نوروز و ورود مسافران نوروزی به استان، تشدید نظارت های بهداشتی توسط دامپزشکی در قالب گشت های مشترک با همکاری قاضی تعزیرات، شبکه بهداشت، اماکن، اصناف، محیط زیست و اجرائیات انجام شد.
وی اظهار کرد: در قالب این گشت ها بر رستوران ها و مراکز ارائه عرضه فرآورده های دامی به مسافران نوروزی بخصوص رستوران های طاقبستان نظارت ویژه انجام شد.
وی از همکاری دستگاه قضا و دادستانی در برخورد با تخلفات نیز تشکر ویژه کرد و از مردم خواست هرگونه تخلف بهداشتی را با تلفن ۱۵۱۲ یا سامانه پیامک ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ در میان بگذارند.
استان کرمانشاه با حدود سه میلیون راس گوسفند و بز و ۲۰۰ هزار راس گاو و گوساله یکی از قطب های دامپروری کشور محسوب می شود که از این تعداد حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار راس دام در اختیار عشایر استان قرار دارد.
سالانه ۴۵۰ هزار تن محصولات دامی در استان تولید می شود که از این میزان حدود ۲۵ هزار تن آن گوشت قرمز و بیش از ۳۰۰ هزار تن نیز شیر است.
اکنون یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر کرمانشاه و ۱۱ کشتارگاه سنتی و ۹ کشتارگاه مرغ در استان فعال است./ایرنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :