به گزارش کلهرنیوز، هفته‌هاست که بیماری کرونا وارد کشور شده و گسترش آن همچنان صعودی است به همین سبب لازم است که همه مردم در خانه بمانند تا زنجیره انتقال آن قطع شود و به‌زودی شاهد کاهش و از بین رفتن این ویروس باشیم؛ مردم بسیاری در ایام نوروز در خانه مانده و از سفر کردن و دید و بازدید پرهیز کرده‌اند.

اما با وجود هشدارها و توصیه‌های پزشکان همچنان افرادی هستند که در جاده‌ها در حال تردد و سفر هستند و به استان‌های مورد نظر خود می‌روند. با وجود اینکه حجم سفرها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است اما همین تعداد ورودی و خروجی برای هر استانی نیز می‌تواند خطرناک باشد و بیماری را گسترش دهد.

به‌عقیده پزشکان و متخصصان تنها راه مقابله با کرونا ویروس و قطع زنجیره انتقال، در خانه ماندن و خودداری از مسافرت است. امسال باید نوروز متفاوتی را تجربه کنیم و برای حفظ سلامتی و جان عزیزمان علاوه بر رعایت نکات بهداشتی از مسافرت و رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنیم.

خبرنگاران تسنیم در استان‌هایی که مقصد مسافران نوروزی شده است به‌سراغ مردم این مناطق رفته‌اند و نظرات آنان را درباره سفرهای نوروزی و حضور مسافران در شهرهایشان جویا شده‌اند که از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

گلایه مشهدی‌ها از مسافران نوروزی/ همه باید توصیه “در خانه بمانیم” را رعایت کنند

همزمان با شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور، تعطیلی بازارها و بسیاری از اصناف و همچنین اماکن گردشگری و اقامتگاه‌ها رقم خورد. در مشهد مقدس نیز با تصمیمی شجاعانه از سوی تولیت آستان قدس رضوی(ع) و با هدف جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس، درب‌های حرم منور رضوی(ع) بسته شد و بارگاه رضوی میزبان زائران نبود.

در این میان اما آمار و ارقام حاکی از این است که بیش از یک میلیون مسافر در این شرایط به مشهد مقدس سفر کرده‌اند و آمار آن از سوی معاون استاندار خراسان رضوی به تأیید رسیده است، در این میان اما سؤال اصلی این است: در شرایطی که تمامی توصیه‌ها و تمهیدات خواستار این است که مردم و شهروندان در خانه بمانند و از سفر خودداری کنند چرا باید عده‌ای به مشهد سفر کنند؟

مسئله‌ای که شهروندان مشهدی نیز از آن گلایه دارند و خواستار این بوده و هستند که پویش “در خانه بمانیم” باید از سوی تمامی شهروندان رعایت می‌شد و متعلق به شهر و شهروند خاصی نیست.

آمار و ارقام حاکی از این است که بیش از یک میلیون مسافر در این شرایط به مشهد مقدس سفر کرده‌اند و آمار آن از سوی معاون استاندار خراسان رضوی به تأیید رسیده است. در این میان اما سؤال اصلی این است: در شرایطی که تمامی توصیه‌ها و تمهیدات خواستار این است که مردم و شهروندان در خانه بمانند و از سفر خودداری کنند چرا باید عده‌ای به مشهد سفر کنند؟

شهروندان مشهدی‌ در این زمینه به تسنیم می‌گویند: صرفاً برای خریدهای ضروری از منزل خارج می‌شویم و هر بار نیز به خرید می‌رویم به‌‌اندازه نیاز یک هفته مایحتاج خود را تأمین می‌کنیم تا از رفت‌وآمد غیرضروری خودداری کنیم.

آنان تأکید دارند: اما در همین معدود خروج‌های خود از منزل شاهد بوده‌ایم که چندین پلاک مربوط به غیر استان خراسان رضوی در محدوده فرامرز عباسی تردد داشته‌اند و سؤالم این است که؛ چرا باید به آنها اجازه ورود به مشهد داده شود؟

شهروند دیگری که در خیابان معلم مشهد سکونت دارد، نیز خاطرنشان می‌کند: در خانه ماندن متعلق به همه است؛ مگر ما از روی دلخوشی در خانه مانده‌ایم؟ از ابتدا نیز عنوان شد بعد از شکست کرونا که امیدواریم پس از تعطیلات نوروزی باشد عید را برگزار می‌کنیم اما متأسفانه تعدادی از هموطنان به این توصیه‌ها عمل نکردند و شاهد هستیم که در مشهد حضور پیدا کرده‌اند.

گلایه اصفهانی‌ها از مسافران نوروزی/ عکس‌العمل مسافران: “ما که بیمار نیستیم”

مردم اصفهان نیز از هم‌وطنانی که بدون در نظر گرفتن هشدارها و توصیه‌ها به این شهر سفر کرده‌اند گلایه دارند و ابراز نگرانی کرده‌اند. با وجود بسته بودن تمام مراکز گردشگری و تاریخی، هتل‌ها، مهمان‌سراها و تمام مراکز پذیرش مسافر باز هم عده زیادی به اصفهان سفر کردند.

علیزاده یکی از شهروندان اصفهانی که میزبان مهمانی از یک شهر دیگر است، گفت: ما انتظار داریم که مردم خودشان این قضیه را درک کنند و در خانه‌هایشان بمانند، این همه رسانه‌ها، پزشکان و حتی مردم عادی هم گفتند “در خانه‌هایتان بمانید و جایی نروید” اما باز هم عده‌ای دست از سفر نکشیدند. مهمانان ما از یکی از شهرهای ایران به منزل ما آمده‌اند، ما که نمی‌توانیم درب را به‌روی مهمان باز نکنیم، نگران هم هستیم اما وقتی به آن‌ها گفتیم که “چطور با وجود این همه هشدار باز هم سفر کردید؟”، گفتند “ما که بیمار نیستیم و قرار هم نیست با بیماران مراوده‌ای داشته باشیم.”

ما انتظار داریم که مردم خودشان این قضیه را درک کنند و در خانه‌هایشان بمانند، این همه رسانه‌ها، پزشکان و حتی مردم عادی هم گفتند “در خانه‌هایتان بمانید و جایی نروید” اما باز هم عده‌ای دست از سفر نکشیدند.

وی افزود: دلیل آنها برای سفر به اصفهان یا هر شهر دیگری اصلاً قانع‌کننده نیست، هیچ دلیلی وجود ندارد که مهم‌تر از سلامتی آدم باشد.

انتقاد شهروندان سیستان و بلوچستانی از سفرهای نوروزی / چرا مردم هشدارهای مکرر ‌پزشکان را جدی نمی‌گیرند

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان از ابتدای فروردین تاکنون تردد در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است.

سفرهای نوروزی همواره یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خانواده‌های ایرانی برای گذراندن ایام تعطیلات نوروز به‌شمار می‌رود؛ امسال اما با شیوع ویروس کرونا در کشور اکثر سفرهای نوروزی از سوی مردم لغو شد چرا که به‌گفته متخصصان قرنطینه خانگی و اجتناب از سفرهای غیرضروری به مهار و کنترل بیماری کووید‌ــ‌۱۹ کمک شایانی می‌کند.

یکی از شهروندان زاهدانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و سرعت انتقال آن مسافرت رفتن یعنی بازی با جان صدها نفر از هم‌وطنانمان، بهتر است تا زمان نابودی این ویروس به توصیه‌های مسئولان عمل کنیم تا بتوانیم پس از آن بدون هیچ استرسی به‌راحتی به مسافرت برویم.

هر سال به‌همراه خانواده لحظه تحویل سال نو در حرم امام رضا(ع) بودیم اما امسال با توجه به شرایط به‌وجودآمده برای حفظ جان خود و دیگر هم‌نوعانمان با وجود اینکه من و همسرم هر دو شاغل هستیم و این تعطیلات بهترین زمان برای مسافرتمان است از رفتن به این سفر منصرف شدیم.

صیاد عنوان کرد: خانه پدر و مادرهایمان زابل است اما برای جلوگیری از گسترش این ویروس تصمیم گرفته‌ایم حتی به زادگاهمان نرویم اما برخی از افراد با وجود هشدارهای مکرر مسئولان و پزشکان که از مردم می‌خواهند از خانه کمتر خارج شوند و مسافرت‌های خود را به بعد از کرونا موکول کنند اما باز هم عده‌ای بی‌توجه به جدی بودن این موضوع به مسافرت می‌روند.

یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: هر سال به‌همراه خانواده لحظه تحویل سال نو در حرم امام رضا(ع) بودیم اما امسال با توجه به شرایط به‌وجودآمده برای حفظ جان خود و دیگر هم‌نوعانمان با وجود اینکه من و همسرم هر دو شاغل هستیم و این تعطیلات بهترین زمان برای مسافرتمان است از رفتن به این سفر منصرف شدیم.

انتقاد گلستانی‌ها از بی‌توجهی مسافران نوروزی به هشدارهای کرونایی/ ‌مسافران نوروزی کرونا را سوغات می‌آور‌ند

بیماری کرونا، از اواخر بهمن ماه سال گذشته در برخی استان‌ها از جمله گلستان شناسایی شد و از آن زمان تا کنون افراد زیادی به این بیماری مبتلا شده و برخی‌ها نیز جان خود را از دست داده‌اند. همه‌گیری بیماری کرونا با سرعت زیادی در حال پیش‌روی است و طبق آخرین آمارها در گلستان بیش از ۴ هزار نفر با علایم کرونا در بیمارستان‌ها بستری شدند.

جولان خودروها با پلاک‌های غیربومی در استان نشان می‌دهد اولاً اقدامات سخت‌گیرانه‌ای برای کنترل و جلوگیری از ورود مسافران به استان انجام نشده است و هم اینکه مردم نیز چندان این هشدارها را جدی نگرفته‌اند، سفری که خدای ناکرده امسال می‌تواند به تلخ‌ترین خاطره نوروزی مسافران و گردشگران تبدیل شود.

شیوع این بیماری در استان و محدودیت امکانات درمانی و بیمارستانی، این روزها به دغدغه و نگرانی جدی مسئولان بهداشت و درمان استان تبدیل شده است، برای همین پیش از آغاز تعطیلات سال نو، مسئولان استان ممنوعیت انجام سفرهای نوروزی به گلستان را اطلاع‌رسانی کردند موضوعی که البته با بی‌توجهی برخی مسافران مواجه شده است، در عین حال تمامی تفرجگاه‌ها، اماکن گردشگری، موزه‌ها و غیره در استان تعطیل شده و حتی واحدهای اقامتی نیز از پذیرش مسافر و گردشگر منع شده‌اند.

اما جولان خودروها با پلاک‌های غیربومی در استان نشان می‌دهد اولاً اقدامات سختگیرانه‌ای برای کنترل و جلوگیری از ورود مسافران به استان انجام نشده است و هم اینکه مردم نیز چندان این هشدارها را جدی نگرفته‌اند، سفری که خدای ناکرده امسال می‌تواند به تلخ‌ترین خاطره نوروزی مسافران و گردشگران تبدیل شود.

بارها از سوی مسئولان استان اعلام شده است که “به گلستان سفر نکنید چون در اینجا خدماتی به شما ارائه نخواهد شد.”، با این حال یکی از مسافرانی که گفته از تهران به گرگان سفر کرده است، در مواجهه با سؤال خبرنگار ما درباره چرایی سفرش به استان در چنین وضعیت بحرانی، گفت: «برای پیگیری یک قرارداد کاری به این شهر آمدم، ضمن اینکه از سلامت خودم مطمئن هستم و موارد بهداشتی را هم رعایت می‌کنم».

بهرام حیدری، یکی از شهروندان با انتقاد از بی‌توجهی عده‌ای از مردم به هشدارهای مسئولان بهداشتی و درمانی درخصوص عدم سفر به گلستان گفت: با اینکه در منزل ماندن در روزهای تعطیل کار سختی است اما دو هفته است که همه اعضای خانواده در خانه ماندیم تا بتوانیم خود را در برابر بیماری کرونا محافظت کنیم. اما متأسفانه برخی مردم از استان‌های دیگر بدون اینکه نگران سلامتی خودشان و مردم آن شهر باشند، به شهر ما سفر کردند.

گلایه شهروندان ایلامی از مسئولان / چرا اراده‌ای برای ‌کنترل ورودهای استان ایلام وجود ندارد؟

با وجود خواسته‌های مردمی، ایجاد کمپین ۷۵هزارنفری شهروندان ایلامی برای ایجاد محدودیت و کنترل مبادی ورودی متأسفانه آنچه عیان است ظاهراً اراده‌ای برای اجرای ممنوعیت و کنترل ورودی‌های استان وجود ندارد.

نبود اراده برای تحقق خواسته‌های مردمی که عاجزانه از مسئولانشان درخواست دارند تا برای حفظ جانشان اتخاذ تدبیر کنند متأسفانه موجب آن شده است که در استان ۶۰۰هزارنفری ایلام، آمار مبتلایان روند افزایشی داشته باشد، افزایشی که زنگ خطر را در شهرستان‌های یازده‌گانه آن به صدا درآورده است و به‌گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هیچ نقطه سفیدی در ایلام وجود ندارد.

باوجود خواسته‌های مردمی، ایجاد کمپین ۷۵هزارنفری شهروندان ایلامی برای ایجاد محدودیت و کنترل مبادی ورودی متأسفانه آنچه عیان است ظاهراً اراده‌ای برای اجرای ممنوعیت و کنترل ورودی‌های استان وجود ندارد.

نبود اراده، اتخاذ تصمیمات نمایشی و کم‌اهمیت جلوه دادن شرایط توسط مسئولان استانی در جلسات ویدئوکنفرانسی با مسئولان ملی کشوری ازجمله موارد اثبات‌کننده نبود اراده برای مدیریت پیشگیرانه در استان ایلام است.

فتاحی شهروند ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: اتخاذ تصمیم استاندار ایلام مبنی بر اجرای طرح درب‌های باز به‌روی مسافران نوروزی استان را به جولانگاه تکتازی کرونا ویروس در ایلام کرده است.

وی از مسئولان استان خواهان اجرای دقیق دستورات ابلاغی از ستاد مرکزی کرونا بود و گفت: حداقل اگر خودتان توان خلاقیت برای سبک و سیره مقابله با شیوع کرونا در ایلام را ندارید، حداقل در مقابل دستورات کشوری مقاومت نکنید، آن را وتو نکنید.

گلایه مردم لرستان از مسافران نوروزی / خواهش می‌کنیم برای شکست کرونا در خانه بمانید

با آغاز سال جدید و فرا رسیدن ایام نوروز عده‌ای از هم‌وطنان به شهرهای دارای جاذبه گردشگری رفته و یا آماده مسافرت شده‌اند، اما همان‌طور که همه می‌دانیم نوروز امسال به‌دلیل شیوع بیماری کووید۱۹ به‌عنوان یک بیماری بین‌المللی که بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است، بسیار متفاوت است.

 هرساله شهرهای گردشگری کشور پذیرای مسافران و مهمانان نوروزی بوده است ولی اکنون از مردم این شهرها از هم‌وطنان خود درخواست می‌کنند که در خانه بمانند و به استان و شهر آن‌ها سفر نکنند.

استان لرستان به‌عنوان یکی از استان‌های گردشگر کشور هرساله میزبان بسیاری از هم‌وطنان عزیز بوده است، ولی نوروز امسال مردم مهمان‌نواز لرستان نمی‌توانند پذیرای مسافران باشند و از همگی می‌خواهند که “به استان ما سفر نکنند”، و بعد از شکست کرونا ویروس پذیرای هم‌وطنان هستند.

همه مردم باید بدانند که در برابر هم وظیفه دارند و این موضوع تنها به شخص خاصی مرتبط نیست، بنابراین باید همه با هم تا شکست کرونا به حقوق هم‌وطنان توجه کنیم و با مسافرت سلامتی و جان آن‌ها را به خطر نیندازیم.

با وجود بسته شدن مکان‌های تاریخی و گردشگری شهرهای استان، اما متأسفانه هنوز شاهد ورود مسافران به این استان هستیم، درست است که تعداد مسافرانی که وارد لرستان شده‌اند نسبت به نوروز سال‌های گذشته بسیار کمتر است اما باز هم این تعداد اندک می‌توانند به‌عنوان ناقل بیماری جان مردم را به خطر بیندازند.

خبرنگار تسنیم به خیابان‌های شهر خرم‌آباد رفته است تا نظر مردم این شهر را درمورد مسافرانی که به این شهر آمده‌اند جویا شود. خانم لیلا مرادی یکی از شهروندان خرم‌آبادی که برای خرید ژل ضدعفونی‌کننده به یکی از داروخانه‌های سطح شهر مراجعه کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: من از همه مردم می‌خواهم که بیماری کرونا را جدی بگیرند و با رفت‌وآمدهای غیرضروری سلامت خود، اعضای خانواده و هم‌شهریانشان را به خطر نیندازند.

این شهروند خرم‌آبادی با ابراز گلایه‌مندی از بی‌توجهی عده‌ای از هم‌وطنان به کرونا ویروس عنوان کرد: همه مردم باید بدانند که در برابر هم وظیفه دارند و این موضوع تنها به شخص خاصی مرتبط نیست، بنابراین باید همه با هم تا شکست کرونا به حقوق هم‌وطنان توجه کنیم و با مسافرت سلامتی و جان آن‌ها را به خطر نیندازیم.

انتقاد مردم قم از مسافران نوروزی / چرا بدون توجه به هشدارهای بهداشتی مسافرت می‌کنید؟

حال‌وهوای نوروز، هرسال با سفر و گردشگری همراه بود و یکی از زیبایی‌های فصل بهار، گردشگری و سفر به اقصی نقاط کشور به‌شمار می‌رفت، اما این روزها، شرایط مناسبی برای سفر مهیا نیست و مردم ایران، درگیر مقابله با ویروس خطرناکی به‌نام کرونا هستند.

قطع زنجیره شیوع کروناویروس، به همبستگی ملی و همراهی همه مردم این سرزمین نیاز دارد، وضعیت برخی از شهرها، قرمز و در مرز هشدار است و سفر به این شهرها، نه‌تنها خوشایند نیست، بلکه به‌معنای بازی کردن با جان خود و دیگران تلقی می‌شود.

مردم قم به‌ویژه ساکنین نقاط گردشگری قم، از حضور مسافران نوروزی گلایه‌مند هستند، گویا ممنوعیت سفر در این روزها، برای عده‌ای از هم‌وطنان ما معنا و مفهومی ندارد.

مردم قم به‌ویژه ساکنین نقاط گردشگری قم، از حضور مسافران نوروزی گلایه‌مند هستند، گویا ممنوعیت سفر در این روزها، برای عده‌ای از هم‌وطنان ما معنا و مفهومی ندارد.

امیر برزگر یکی از شهروندان قمی و از صاحبان اصناف است که از انجام سفر به قم آن هم در این آشفته‌بازار کرونایی متعجب است، و می‌گوید: وقتی مسافران بدون توجه به هشدارها، سر از قم درمی‌آورند واقعاً جای نگرانی دارد، به‌نظرم ما از نظر حقوق شهروندی هنوز به درجه بالایی از فرهنگ دست نیافته‌ایم و نمی‌دانیم بی‌توجهی به هشدارهای پزشکی و پیشگیری از شیوع بیماری و سفر به دیگر نقاط کشور واقعاً به‌معنای پایمال شدن حقوق شهروندی است.

انتقاد مردم استان بوشهر از ‌مسافران نوروزی / جلوگیری از ورود مسافران

مردم استان بوشهر همواره در مهمان‌پذیری از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و از آن طرف به‌سبب وجود ظرفیت‌های مهم گردشگری هرساله مسافران متعددی به این استان مسافرت می‌کنند ولی این روزها به‌سبب شیوع ویروس کرونا برای جلوگیری از انتشار آن ورود مسافر به شهرستان‌های ۱۰گانه استان بوشهر ممنوع شده است.

از آنجا که در ورودی شهرهای ۴۰گانه استان بوشهر تیم‌های مختلف، مسافران را غربالگری می‌کنند ولی برخی  افراد بر مسافرت به استان بوشهر اصرار می‌ورزند که  مردم استان خواستار تشدید جلوگیری از ورود مسافران به شهرهای ۴۰گانه و روستاها برای کنترل ویروس کرونا هستند.

یکی از شهروندان بوشهری با تأکید بر توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بر مسافرت نکردن به استان بوشهر تأکید کرد و اظهار داشت: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ماندن در خانه امری مهم و ضروری است.

ولی برخی افراد بر مسافرت به استان بوشهر اصرار می‌ورزند که مردم استان خواستار تشدید جلوگیری از ورود مسافران به شهرهای ۴۰گانه و روستاها برای کنترل ویروس کرونا هستند.

حسین احمدپور با تأکید بر جلوگیری از مسافرانی که از دیگر استان‌ها به بوشهر سفر می‌کنند گفت: بوشهری‌ها همیشه به مهمان‌نوازی مشهور بوده‌اند اما در حال حاضر شرایط  کشور و استان‌ها به‌گونه‌ای است که  برای جلوگیری  از انتشار کرونا نمی‌توانیم پذیرای مسافران باشیم.

 وی با ابراز اینکه درخواست از هم‌وطنان برای سفر نکردن به استان بوشهر به‌سبب علاقه به‌سلامتی آن‌ها است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بهترین و تنهاترین راهکار مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس از سوی وزارت بهداشت در خانه ماندن است از هم‌وطنان تقاضا می‌شود به این توصیه‌ها  توجه و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

 گلایه شهروندان از مسافران نوروزی / چرا ورودی‌های شهرهای استان کردستان کنترل نمی‌شود?

کرونا ویروس جدید تا صبح امروز (چهارم فروردین)، دست‌کم ۳۳۸ هزار نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و به فوت دست‌کم ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر منجر شده است، هم‌چنین بیش از ۱۰ هزار نفر از مبتلایان به بیماری کووید‌ــ۱۹ از وضعیت مساعدی برخوردار نیستند و این در حالی است که روند صعودی این افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده که همزمان با آغاز تعطیلات نوروز، آمار ورود مسافران نوروزی به استان کردستان کماکان بالا بوده و عدم نظارت بر آن، روند گسترش ویروس در استان را سرعت بخشیده است.

«سیروان فتحی» در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه ماشین‌های مسافرین بدون هیچ کنترل سلامتی به‌راحتی در حال ورود به سنندج هستند، اظهار کرد: قرار بر این بود که در ورودی شهرها واحدهای کنترل سلامت مستقر شوند، اما متأسفانه در کمال ناباوری شاهد هستیم که اعلام شده این کنترل تنها محدود به ورودی‌های استان است.

مسئولان باید پاسخ‌گو باشند که چرا به‌نظر آنان در این شرایط تنها کنترل ورودی استان کافی است و نیازی به کنترل ورودی سنندج به‌عنوان مرکز استان با این حجم ورود و خروج ندیده‌اند.

وی با ابراز تأسف از اینکه بسیاری از مردم شرایط را درک نکرده‌اند و رعایت نمی‌کنند، اضافه کرد: مسئولان باید پاسخ‌گو باشند که چرا به‌نظر آنان در این شرایط تنها کنترل ورودی استان کافی است و نیازی به کنترل ورودی سنندج به‌عنوان مرکز استان با این حجم ورود و خروج ندیده‌اند.

این شهروند سنندجی با تأکید بر اینکه “اگر وضع به همین روال پیش برود، قطعاً در روزهای آتی شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان خواهیم بود”، گفت: از مسئولان خواهش می‌کنیم ورودی‌های هر شهر را ببندند و اگر این کار را در توان خود نمی‌دانند از مردم و نیروهای داوطلب و همیشه در صحنه همچون بسیجیان و پاسداران درخواست کنند تا آنها پای کار بیایند.

/منبع:به نقل از خبرگزاری تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :