به گزارش کلهرنیوز ، رضا رحیمی عصر چهارشنبه در نشستی با فعالان اقتصادی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه کشت گیاهان دارویی افزود: یکی از ظرفیت های مهم کرمانشاه پرورش گیاهان بومی و دارویی و گل محمدی است.
وی با اشاره به اجرای پروژه عظیم گرمسیری در کرمانشاه گفت: ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب سامانه گرمسیری وارد استان می شود و زمین‌های مناطق ‌گرمسیری که امکان سه بار کشت در سال را دارند، آبیاری می کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با یادآوری ظرفیت های عظیم معدنی کرمانشاه گفت: در استان معادن قیر طبیعی بی نظیری وجود دارند که سالانه ۹۰ هزار تن قیر از این ‌معادن استخراج می شود.
رحیمی افزود: براساس مطالعات انجام ‌شده امکان صدور مجوز برای ایجاد معادن غیرطبیعی و سنگ‌های مرمریت و دولومیت جدید نیز در استان کرمانشاه وجود دارد.
به گفته وی، از سنگ های دولومیت استان منیزیم خارج می شود که در کشور بی نظیر هستند.
معاون استاندار کرمانشاه یادآور شد: معادن سیلیس، سنگ آهن و مس نیز در استان کرمانشاه وجود دارد که می‌توانیم برای آنها کارخانه های زیردست را تاسیس کرد.
رحیمی با اشاره به هم مرزی ایران با عراق گفت: ظرفیت توسعه صنایع صادرات محور با توجه به هم مرزی کرمانشاه و عراق در این استان وجود دارد.
وی خاطر‌نشان ‌کرد: ۲ منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب و قصرشیرین در استان وجود دارند و طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین نیز در مجلس در حال بررسی است.
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: شهرک‌های صنعتی استان که در مناطق محروم واقع شده اند ۱۳ سال معافیت مالیاتی دارند که جز بی نظیر ترین بسته های حمایتی استان از سرمایه گذاران محسوب می شود.
به گفته رحیمی، قیمت زمین های شهرک های صنعتی نه تنها اضافه نشده است به نصف قیمت کاهش پیدا کرده اند.
وی اظهارداشت: سه واحد پتروشیمی در استان وجود دارد که هر کدام از آنها می تواند تامین کننده مواد اولیه صنایع پایین دستی بسیاری باشند.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه اعلام کرد: در حال اخذ مجوزهای لازم‌ به منظور ایجاد ۲ پتروشیمی جدید در استان هستیم.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای یک هزار واحد تولیدی با ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی و ۹۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است./ایرنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :