به گزارش کلهرنیوز، به نقل از مهر عبدالرضا مصری طی گفتگویی با تأکید بر ضرورت حمایت از کسب و کارهایی که به دلیل شیوع کرونا دچار آسیب اقتصادی شده‌اند، اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از افراد درآمد ماهیانه و پس‌انداز بسیار کمی دارند که فعالیت اقتصادی آنان نیز به علت کرونا دچار مشکلاتی شده است.

وی افزود: متأسفانه ما یک بانک اطلاعاتی منسجم از کسانی که این مدت کسب و کارشان دچار آسیب شده است، نداریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مثال بنده پیگیری کردم و بسیاری از اصنافی که روزانه ۵۰ هزار تومان هم درآمد نداشتند، حدود دو ماه است که هیچ درآمدی ندارند.

مصری اظهار داشت: در فروشگاه، کارگران روزمزد ساختمانی و همچنین برخی افراد که در آژانس کار می‌کنند به دلیل اینکه در حال حاضر ترددها کاهش یافته است، از جمله اقشاری هستند که در این ایام کسب و کارشان دچار آسیب شده است.

وی افزود: ما به صورت مرتب از طریق تلویزیون می‌شنویم که قرار است از افرادی که کسب و کارشان دچار آسیب شده است، حمایت شود اما مردم با ما تماس می‌گیرند و می‌گویند که هنوز ریالی به حسابشان واریز نشده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر مردم از ما می‌پرسند که ما برای دریافت بسته معیشتی کرونا باید به کجا مراجعه کنیم و یا اینکه در چه سایت و یا سامانه‌ای ثبت نام کنیم.

وی گفت: دولت مشخصاً در این باره اطلاع رسانی نمی‌کند و فقط می‌گوید قرار است فلان مبلغ را به افرادی خاص اعطا کند و ما تاکنون یک مورد اجرا و عملیاتی شدن این موضوع را ندیده‌ایم.

مصری خاطرنشان کرد: مردم مدام به ما می‌گویند که سه میلیون خانواری که قرار است از آنان حمایت شود، چه کسانی هستند و بر این اساس باید در این زمینه شفاف سازی شود.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه دولت هنوز سامانه‌ای برای حمایت از اقشاری که در این ایام کسب و کارشان دچار آسیب شده، معرفی نکرده است، اظهار داشت: کسی نمی‌داند که باید به کجا مراجعه کند و لازم است سامانه‌ای در این باره راه اندازی و به مردم معرفی شود و یا اینکه مثلاً دولت بگوید که مردم به فرمانداری‌ها و یا بخشداری‌ها مراجعه کنند و در آنجا تقاضای خود را مطرح کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درباره نحوه مقابله با کرونا تصریح کرد: متأسفانه تصمیماتی که برای مقابله با کرونا اتخاذ شده است، به صورت خرد خرد اعلام می‌شود، به این معنا که تاکنون طرح فاصله گذاری اجتماعی مطرح بود و در حال حاضر عنوان جدیدی مبنی بر هوشمند سازی تعریف شده است که بنده معتقدم پیش از اعلام طرح‌های جدید باید آئین نامه و دستورالعمل‌های آن طرح‌ها تدوین شود.

وی ادامه داد: متأسفانه بعد از خبر تغییر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به طرح هوشمندسازی شاهد بودیم در برخی مناطق ترددها افزایش پیدا کرد چرا که مردم تصور کردند که حتماً شرایط خوب شده است و همه باید بدانند که متأسفانه همچنان آمار مربوط به تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشورمان خوب نیست و باید همچنان نکات لازم رعایت شود و ما نباید به این موضوع خیلی خوشبینانه نگاه کنیم.

مصری با اشاره به تشکیل ادارات با حضور یک سوم از کارمندان گفت: ادارات، کار مردم را انجام می‌دهند و زمانی که ادارات با حضور بخشی از کارمندان تشکیل شود، مردم هم به این اماکن مراجعه می‌کنند که باید این مسائل مدنظر قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس درباره تشکیل جلسات علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان و ستاد مقابله با کرونا تاکنون اجازه نداده بود جلسات علنی مجلس تشکیل شود و ما هم نسبت به تصمیمات آنان تمکین کردیم اما با جلساتی که با این مسئولان برگزار کردیم، قرار بر این شد که مجلس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری تشکیل جلسه دهد.

وی درباره نحوه تشکیل این جلسات تصریح کرد: قرار بر این است که بخشی از نمایندگان تهران و همچنین نمایندگانی که در تهران ساکن هستند در صحن علنی و با رعایت فاصله از هم حضور یابند و همچنین قرار بر این است که مابقی نمایندگان از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور یابند.

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها : ,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :