به گزارش کلهرنیوز،مهندس کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب  در گفتگو با اسلام آباد خبر، با اعلام آخرین برآورد از خسارت تگرگ به کشاورزان شهرستان اسلام اباد غرب،  از خسارت بیش از ۳۷ میلیارد ریالی تگرگ به زیر بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: بر اثر بارش باران و تگرگ طی ۲۴ ساعت گذشته خسارات زیادی به زیر بخش کشاورزی وارد شده است.

وی اظهار کرد: بارندگی شدید باران و تگرگ طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان باعث  خسارت به حدود ۴ هزار هکتار از مزارع گندم، جو، کلزا و چغندر قند دارای سطح سبز و باغات شده است.

مهندس کریمی عمده خسارت به بخش کشاورزی را در بخش حسن آباد و حومه  اعلام کرد که براساس برآورد اولیه؛ میزان خسارت به زیر بخش کشاورزی ۳۷ میلیارد ریال تعیین شده است.

 کریمی با بیان اینکه؛ گروه‌های برآورد خسارت به مناطق روستایی  سطح شهرستان اعزام شده‌اند و همچنان در حال بررسی آخرین وضعیت خسارت‌دیدگان هستند، افزود:  عمده خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی در شهرستان در اثر  بارش تگرگ طی دو شب و روز گذشته تعیین خسارت قطعی درحال‌حاضر به بعلت تداوم بارشها امکان‌پذیر نیست ولی بررسی‌های اولیه گروه‌های تعیین خسارت، میزان خسارات وارده به زیربخش‌های کشاورزی را از مزارع کلزا، نخود گندم و جو و مزارع چغندر که سطح سبز داشته اند  و  چند ین هکتار باغ  بر آورد کردند.

 مهندس کریمی افزود :به محض فراهم شدن شرایط به لحاظ بارش اکیپ های بر آورد خسارت این مدیریت اقدام به مساحی وبرآورد خسارت وارده خواهند نمود. پس از ارزیابی های نهایی خسارت کامل شهرستان اعلام می شود.

تصاویر تکمیلی:

این خبر را به اشتراک بگذارید :