به گزارش کلهرنیوز، جلیل بالایی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: بارش‌های ۲۱ فروردین و ۴ اردیبهشت جاری ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: سه عامل دیم بودن زمین‌های کشاورزی، کوچک بودن قطعات اراضی و ضعف فرهنگ بیمه ضرورت حمایت دولت را اجتناب ناپذیر کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه بیان داشت: همچنین خسارت اولیه باد و تگرگ ۴ اردیبهشت ماه سال جاری ۳۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون برآورد شده است که در این بارش‌ها هکتار باغ از ۲۰ تا ۴۰ درصد و ۱۲۸۰۶ هکتار از ۱۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیدند و ۲۰ رأس دام سبک تلف شدند.

این مسئول عنوان کرد: تنها راه افزایش تاب آوری و جبران خسارت حوادث را توجه جدی به فرهنگ بیمه است چرا که آبی کردن اراضی و یکپارچه سازی آن در کوتاه مدت ممکن نیست.

بالایی گفت: با توجه به تجارب تلخ و تکراری حادثه خیز بودن استان در سال آتی شاهد افزایش ضریب نرخ بیمه در همه بخش‌ها به ویژه محصولات زراعی و باغی و دام باشیم.

وی افزود: نقش شوارها، دهیاران و جامعه نظام مهندسی کشاورزی مؤثر است و باید ترویج فرهنگ بیمه را در رأس برنامه‌ها و اولویت کاری خود قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: جبران خسارت حواث طبیعی برای کشاورزان بسیار سخت و در اکثر موارد غیر ممکن شده است.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :