به گزارش کلهرنیوز، معصومه حسنی خونسار در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد با بیان اینکه سال گذشته در نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی حدود ۲۷ هزار و ۲۷۷ نفر شرکت کردند، اظهار داشت: امسال تا کنون حدود ۷۵۰۰ نفر برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کرده‌اند و امیدواریم با مشارکت شهروندان این جشنواره با قوت در استان کرمانشاه برگزار شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه تا نهم خرداد ماه سال جاری مهلت ثبت نام اینترنت جهت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی وجود دارد، افزود: این جشنواره با معرفی کتاب، خانواده‌ها، دانش آموزان، و گروه‌های سنی مختلف را در فراغت ایام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به کتابخوانی در فضای مجازی ترغیب می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ۱۲ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» و در سه بخش «فردی»، «گروهی»، «خانوادگی» در نظر گرفته شده است.

حسنی خونسار هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ کتابخوانی دانست و بیان داشت: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط خاص و تعطیلی مراکز آموزشی، افزود: بر این اساس دهمین جشنواره رضوی از شرایط ویژه ای برخوردار است و مشارکت در بخش مجازی با قوت ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: بخش مکتوب این جشنواره به محض بازگشایی کتابخانه های عمومی برگزار خواهد شد.

وی افزود: علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

حسنی خونسار اظهار داشت: کتاب‌های جشنواره در سایت مذکور، به صورت رایگان قابل دسترسی است و جوایز نفیسی جهت برگزیدگان این جشنواره در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :