به گزارش کلهرنیوز  ، محمد خسروی ضمن تایید تصاویر ماهواره ای هواشناسی مبنی بر احتمال قوع طوفان تندر در استان های کرمانشاه و ایلام گفت: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، سامانه ای قوی و بارشی  از امروز چهارشنبه تا روز دوشنبه هفته آینده جو منطقه را تحت تاثیر خواهد داشت.

وی افزود: موج اول از این سامانه طی امروز تا روز جمعه، به تناوب سبب بارندگی همراه با  رعدوبرق  و گاهی اوقات وزش باد نسبتاً شدید در سطح استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد:  شرایط ناپایدار که طی ساعاتی از عصر امروز تا امشب و عمدتاً در جنوب غرب استان حاکم است، با شدت و گستردگی بیشتر، از اواسط روز پنجشنبه تا ظهر جمعه در نیمه غربی و نواحی جنوبی استان فعالیت خواهد کرد.

وی از آبگرفتگی معابرعمومی، رگبار تگرگ و وقوع سیلاب های محلی در استان و به ویژه مناطق ذکر شده خبر داد و گفت: موج دوم از این سامانه طی ساعاتی از روزهای شنبه تا دوشنبه مجدداً سبب بارندگی در سطح استان خواهد شد که پیش بینی می شود بارش در روزهای یکشنبه و دوشنبه نمود بیشتری داشته باشد.

این مسئول بیشینه بارش موج اول را بین ۵۰ تا ۷۰ میلیمتر و عمدتاً در شهرستان های  سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث، دالاهو، گیلانغرب،   پاوه، جوانرود، روانسر و اسلام آباد  اعلام کرد و گفت: بیشینه وزش باد نیز بین ۴۵ تا ۶۰ کیومتر بر ساعت پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: جهت جلوگیری از مشکلات و مخاطرات احتمالی، رعایت موارد ضروری توسط مسئولان و مردم باید مورد توجه قرار گیرد که از آن جمله می توان به پاک سازی کانال ها، آبگذر ها و راه های خروج آب ساختمان ها و دهانه پل ها اشاره کرد.

خسروی بر پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تاکید کرد و گفت: از توقف در مناطق مرتفع، به دلیل رعدوبرق و امکان صاعقه خودداری شود.

وی همچنین خواستار پرهیز از ترددهای غیرضرور و احتیاط در رانندگی به سبب لغزندگی و کاهش دید، بویژه در جاده های برون شهری و مسیر های کوهستانی شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در پایان بر پرهیز از مسافرت های غیر ضرور به استان های کردستان، ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری نیز طی مدت ذکر شده تاکید کرد./مرصاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :