به گزارش کلهرنیوز، زهرا دفتری در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد با بیان اینکه سال ۹۹ را با قدرت شروع کرد و با همان قدرت در حال طی مسیر است، اظهار داشت: عوامل مختلفی در این رشد مؤثر هستند که از جمله آن می‌توان به انتظار تورمی سال‌های اخیر که سبب شده نقدینگی موجود در جامعه هر از چند گاهی یک بازار را نشانه گرفته و موجب رشد آن بازار شود، اشاره کرد.

وی افزود: بعد از رشد اخیر مسکن، سکه، ارز و طلا این بار نقدینگی به سمت بورس آمده است.

مدیرعامل تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه بیان داشت: حمایت‌های اخیر دولت از بازار و ورود شرکت‌های قدرتمند دولتی همچون صبا تأمین و شستا که تأیید کننده این حمایت است سبب اطمینان خاطر سرمایه گذاران شده است.

دفتری با اشاره به اینکه کنترل نرخ ارز توسط بانک مرکزی نیز سبب نامیدی دلالان این حوزه و عدم جذابیت بازار ارز شده است، خاطر نشان کرد: ورود شرکت‌های جدید به بازار و عرضه‌های اولیه سبب عمق بخشی به بازار و در نتیجه تقویت سمت عرضه بازار شده و این منجر به افزایش بیشتر جذابیت بازار می‌شود.

وی تصریح کرد: ورود سهام عدالت نیز می‌تواند مزید بر علت شود و ورود نقدینگی به بازار را تشدید کند.

این مسئول درباره اینکه ورود نقدینگی به بازار چه منافعی می‌تواند داشته باشد، عنوان کرد: بدون تردید افزایش نقدینگی موجود در جامعه سبب تورم است و ورود نقدینگی به سمت بورس می‌تواند تا حد بسیار زیادی سبب کنترل تورم شود.

مدیرعامل تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: منابع مالی سوق داده شده به سمت بازار نیز می‌تواند سبب تقویت بخش تولید و در مواقع لزوم صرف تأمین منابع مالی مورد نیاز شرکت‌های بورسی از طریق ساز و کار افزایش سرمایه شود.

وی افزود: نقدینگی موجود در جامعه به جای اینکه در بازارهای دیگر به ویژه مسکن، ارز و سکه سبب فعالیت‌های سودجویانه و سفته بازی شود به درستی به سمت تولید هدایت خواهد شد.

دفتری درباره پیش بینی بازار، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به این مطالب سال ۹۹ همچون دو سال گذشته روندی رو به رشد باشد زیرا هر دو بخش عرضه و تقاضا در این بازار در حال تقویت هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: بخش عرضه با ورود شرکت‌های جدید و سهام‌های دولتی و سهام عدالت و بخش تقاضا با هدایت نقدینگی موجود در جامعه به سمت بازار تقویت می‌شوند.

مدیرعامل تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه با ارائه پیشنهاد به سرمایه گذاران تصریح کرد: سرمایه گذاران حتماً قبل از ورود به بازار با اطلاعات کامل وارد شوند و اسیر هیجاناتی که در بازار وجود دارد، نشوند.

وی عنوان کرد: همچنین باید از ورود به سهم‌هایی که بسیار رشد کرده خودداری کنند.

دفتری گفت: بسیاری از شرکت‌ها از لحاظ بنیادی و سودآوری در وضعیت بسیار مناسبی هستند بنابراین این سهام را در سبد خود خریداری کنند.

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها : ,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :