به گزارش کلهرنیوز، مجید یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: معلم، مدیر مدرسه و عوامل اجرایی موظف هستند در مدارس حضور پیدا کنند، اما برای دانش آموز هیچ اجباری برای آمدن به مدرسه وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: دانش آموز اگر علاقه به حضور در مدرسه داشت می‌تواند به منظور رفع اشکال به مدرسه مراجعه کند و سوالات خود را از معلم مربوطه بپرسد.

وی خاطر نشان کرد: این طور نیست که ۲۰ دانش آموز بنشینند و معلم برای آنها تدریس کند ممکن است یک دانش آموز برای رفع اشکال مراجعه کنند و در شرایط بهداشتی و در فضایی باز معلمان پاسخگویی آنها باشند.

یزدان‌پناه در ادامه بیان داشت: همان رفع اشکال هم اجباری نیست و دانش آموز در صورت علاقه می‌تواند به مدرسه مراجعه کند و اگر اینچنین نبود می‌تواند با توجه به برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی در منزل درس‌های خود را مطالعه کند.

این مسئول عنوان کرد: به تمام مدارس اعلام شده است از امروز تا غروب جمعه وقت دارند شرایط بهداشتی را فراهم کنند اما تمام سعی ما این است که با توجه به مساعد بودن هوا کلاس‌ها در فضای باز و سالن‌ها برگزار شود.

یزدان‌پناه ادامه داد: امتحان دانش آموزان کلاس اول تا کلاس ششم توصیفی است و قرار شد با رأی و نظر و نظارت معلم انجام گیرد و معلم با توجه به ۵ ماهه ای که دانش‌آموزان در مدرسه بودند و چند ماه اخیر که از طریق فضای مجازی با دانش‌آموزان در ارتباط بودند، تشخیص خود را مبنی بر اینکه دانش آموز آمادگی خروج از این مرحله به مرحله دیگر را دارد، اعلام می‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: کلاس هفتم، هشتم، دهم و یازدهم به همین شکل است، یعنی در هر درسی بر اساس نمرات نیمسال اول و بر اساس نظر معلم مربوطه، زیرا معلم هر درسی متفاوت است در حوزه کاری خود، رأی را اعلام می‌کند به اضافه نیمسال اول که دانش آموز نمرات خود را کسب کرده است.

این مسئول بیان داشت: دو گروه کلاس نهم و کلاس دوازدهم باقی ماندند و با توجه به اینکه کلاس دوازدهم آزمون نهایی است و سوالات کشوری است و از قبل هم رسماً اعلام شده است و تاریخ آن از ۱۷ خرداد امسال تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سالن‌های امتحان نسبت به سالهای گذشته بیشتر شده است، بیان کرد: اگر قبلاً در سالنی ۷۰ دانش آموز امتحان خود را برگزار می‌شد اما این تعداد به ۴۰ نفر تبدیل شده است، برای اینکه فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: طوری برنامه ریزی شده است که فاصله یک متری یا دو متری رعایت شود، اما تلاش می‌شود که امتحانات در سالن‌ها و محیط‌های باز برگزار شود و در داخل کلاس‌ها برگزار نشود تا پروتکل‌های بهداشتی برای دانش آموزان رعایت شود.

وی در ادامه گفت: ضدعفونی مدارس به طور حتم هر روز قبل از آزمون انجام خواهد شد، تا مسائل بهداشتی رعایت شود.

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :