به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ماجرای مرگ پیرزن کپرنشین در حاشیه شهر کرمانشاه در روزهای اخیر موجب جریحه دار شدن احساسات مردم شده و برخورد با عاملان مرگ این شهروند کرمانشاهی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

آنچه در فضای رسانه ای مطرح می شود علاوه بر اینکه ابعاد تاسف انگیز این حادثه را بیشتر کرده است بلکه موجب سوءاستفاده و موج سواری رسانه های معاند شده در مورد مرگ این زن به وسیله ضرب و جرح وی بر اثر درگیری اش برای عدم تخریب سرپناه محقرش است.

هرچند دادستانی کرمانشاه موضوع ضرب و جرح را بر اساس گزارش پزشکی قانونی کاملا رد کرده است، اما شاهدان عینی و اعضای خانواده این زن بر این موضوع شهادت می دهند.

قاعدتا باید در این حادثه منتظر ماند تا متولیان امر با بررسی دقیق صحت و سقم آن را اعلام کنند، اما چند نکته در این ماجرا باید شفاف شود.

چرا اجراییات شهرداری با وجود اینکه این فرد اصرار بر عدم تخریب داشته و به گفته شاهدان واقعه از بی خانمانی فریاد می زده، دست به چنین اقدامی زده است؟!

 با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون اجرای عدالت اجتماعی و توجه به قشر ضعیف جامعه، چرا این موضوع در دستور کار شهرداری نبوده است؟

 در شرایط حساسی که خانه پناهگاهی برای در امان ماندن از بیماری کروناست، برای تخریب آلونک این شهروند مستضعف که تنها سرپناه خانواده سه نفره اش بود چرا چند ماهی برای تخلیه به آنها مهلت داده نشد؟!

آیا شهرداری کرمانشاه کار مهمتری از تخریب خانه یک شهروند بی پناه نداشت؟!

و اما برخورد با خاطیان احتمالی این حادثه تاسف بار مطالبه جدی مردم و آزمونی برای دستگاه قضایی استان و به ویژه مدعی العموم در بحث پیگیری حق و حقوق عامه است تا با تسریع در شناسایی و مجازات این افراد از تکرار چنین حوادث تاسف باری جلوگیری شود.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :