به گزارش کلهرنیوز،  در بازدید دکتر حاتمی معاون اقتصادی استاندار، باباخانی مدیرکل دفتر اقتصادی، قبادی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری، حیدری فرماندار اسلام آباد، رحیمی معاون فرماندار، شکری رییس خانه‌ی صنعت و معدن استان و جمعی از مسئولین محلی  روند پیشرفت طرح‌های اقتصادی در اسلام آبادغرب مطلوب ارزیابی شد.

 دکتر حاتمی معاون اقتصادی استاندار در جریان سفر به شهرستان اسلام آباد غرب از عملیات اجرای طرح  آلیاژ سیلیکون – منگنز  در شهرک صنعتی مرصاد اسلام آباد غرب معدنی که توسط سرمایه‌گذار خارجی در حال انجام است،  بازدید کرد و در جلسه‌ای  با مجریان این طرح‌ در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

معاون استاندار در  این بازدید ضمن تاکید بر اهمیت مسئله‌ی  کنترل پروژه گفت: یکی از رویکردهای ما در معاونت اقتصادی استانداری، کنترل و پایش طرح‌های اقتصادی در دست ساخت است تا ضمن اطلاع از میزان پیشرفت امور، بتوانیم مشکلات و کاستی‌های احتمالی این طرح‌ها را حل نماییم و بازدیدهای ما هم در راستای همین مسئله شکل می‌گیرد.

وی افزود:پیشرفت طرح‌های اقتصادی در اسلام آباد روند مطلوبی داشته‌اند و مجریان این طرح‌  قول داده‌اند تا کمبودهای ناشی از بحران کرونا را جبران کنند که بتوانیم مطابق برنامه‌ی زمان‌بندی شده پیش برویم و موعد مقرر و پیش بینی شده به بهره‌برداری برسند و انشاله با تدابیری که اندیشیده شده و اقداماتی که صورت گرفته به زودی شاهد استفاده از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب و همچنین فاز دوم شهرک صنعتی مرصاد خواهیم بود

 معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار  افزود:  اسلام آباد نقطه‌ای با موقعیت خوب و موثر اقتصادی و لجستیک است و  با وجود منطقه ویژه اقتصادی و فاز دوم شهرک صنعتی این شهرستان، ظرفیت و پتانسیل لازم برای سرمایه‌گذاری در این شهر وجود دارد و در تلاشیم که روند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این شهرستان ادامه داشته باشد.

معاون استاندار اظهار داشت:  امیدواریم ساخت کارخانه آلیاژ سیلیکون – منگنز بعنوان یکی از صنعت‌های مفقود در استان که با سرمایه گذاری چینی‌ها عملیات اجرایی آن آغاز شده، شروعی برای سرمایه گذاری‌های بزرگتر در سطح استان و شهرستان اسلام آباد غرب باشد.

  وی در پایان در خصوص ظرفیت این طرح بیان داشت:  این پروژه با ظرفیت تولید هزار و ۵۰۰ تن در سال و سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورو، اشتغال زایی ۲۱۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۴۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم در پی دارد که تاثیر مطلوبی بر توسعه‌ی اقتصادی استان و شهرستان اسلام آباد دارد.

‍ عملیات اجرایی  پتروشیمی اسلام‌آباد به زودی آغاز می‌شود

 معاون اقتصادی استاندار در بازدیدها، از طرح پتروشیمی اسلام‌آبادغرب بازدید نمود و دیدار با مجریان این طرح، در جریان آخرین وضعیت این طرح و مشکلات آن قرار گرفت.

 وی در حاشیه‌ی این بازدید گفت: بر اساس توافق صورت گرفته، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در اسلام آباد غرب سرمایه گذاری خواهد شد و بر اساس پیگیری‌هایی که جهت حل مشکلات و رفع موانع پتروشیمی اسلام‌آباد صورت داده‌ایم اقدامات خوبی جهت شروع عملیات اجرایی این طرح مهم روی داده و انشاءاله با بهره برداری از این رویداد مهم که یکی از طرح‌های بااهمیت اقتصادی استان است شاهد تاثیرات مثبت آن بر توسعه‌ی اقتصادی اسلام آباد باشیم.

 دکتر حاتمی بیان داشت: ایجاد پتروشیمی بصورت پایین دست بسیار سودآور و اشتغالزاست و پتروشیمی اسلام‌آباد هم در همین راستا طراحی شده است که یکی از مزیت‌های اقتصادی استان است.

  معاون استاندار در پایان گفت: در جلسه‌ای که با مجریان این طرح داشتم برخی مشکلات مطرح شد که قطعا در جهت حل آنها اقدام خواهیم کرد و ما هم انتظاراتی داشتیم که عنوان کردیم و امید داریم که با همدلی و هماهنگی و عزمی که برای تحقق این طرح وجود دارد هر چه زودتر شاهد بهره برداری از آن باشیم.

۱۶ مجتمع گلخانه‌ای در کرمانشاه در دست مطالعه و اجراست

دکتر حاتمی معاون اقتصادی استاندار در جریان سفر به شهرستان اسلام آباد غرب از طرح گلخانه‌ی ۲۵ هکتاری این شهرستان بازدید و در جمع مدیران و محریان  این طرح‌ گفت: توسعه گلخانه‌ها یکی از سیاست‌های جدی برای رشد اقتصادی استان است و ما در سال ۹۹ برای توسعه ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان کرمانشاه برنامه‌ریزی کرده‌ایم و همچنین ۱۶ مجتمع گلخانه‌ای در کرمانشاه در دست مطالعه و اجراست که زیرساخت آن‌ها آماده و یا در دست صدور مجوز هستند  که امیدوارم با هماهنگی و همدلی که بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع وجود دارد بتوانیم آن را محقق سازیم.

 دکتر حاتمی افزود: توسعه این گلخانه  گامی مهم در تولید محصولات گلخانه‌ای استان است و  بر این باوریم که توسعه‌ی گلخانه و طرح‌هاي كشاورزي در روند کاهش بیکاری این شهرستان تاثیر خواهد داشت. روند اجرای فاز دوم و نیز طرح توسعه و تکمیل این گلخانه، نسبت به گذشته، بهتر شده و امیدواریم به روند مورد انتظار برسد.

‍ طرح توسعه‌ی  کاشی کاژه باید در دستور کار مدیریت جدید قرار بگیرد

 دکتر حاتمی معاون اقتصادی استاندار در دیدار با اعضای تیم مدیریتی جدید کاشی کاژه واقع در اسلام‌آبادغرب ضمن تاکید بر  حفظ ظرفیت تولید این کارخانه،
اظهار داشت: این طرح تولیدی متعلق به مردم اسلام آباد است و نباید اعتبار و ظرفیت آن دچار خدشه شود  و به همین دلیل از مدیران جدید این طرح می‌خواهم که با درایت و تدبیر مناسب، به اوضاع آن سامان بدهند و مشکلات احتمالی را حل کنند و هر جایی هم به حمایت مسئولین شهرستان و استان نیاز بود در راستای کمک به روند فعالیت این کارخانه، ورود پیدا خواهیم کرد.

 معاون استاندار در ادامه افزود: توصیه‌ام این است که طرح توسعه‌ی این کارخانه در دستور کار مدیریت جدید قرار بگیرد تا شاهد پیشرفت صنعت  تولید کاشی در استان باشیم.

  وی در پایان گفت: جابجایی‌ها و تغییرات مدیریتی در هر زمینه‌ای،  باید زمینه ساز  موفقیت‌ها و حل مشکلات و کاستی‌های گذشته باشد و حتی از تجارب مدیران قبلی نیز استفاده کند و با تحمل و تعامل سیاست‌های خود را پیش ببرد.

/اسلام آبادخبر

این خبر را به اشتراک بگذارید :