به گزارش کلهرنیوز ، علیرضا کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه با اجرای پروژه انتقال آب سد گاوشان مشکل آب شرب شهر کرمانشاه رفع نمی‌شود اظهار داشت: حدود ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال آب در شهر کرمانشاه وجود دارد که حدود ۴۵ درصد آن دچار فرسودگی و عمر بالای ۳۰ سال است که باید تعویض شود.

وی عنوان کرد: مجموع اعتبار مور نیاز برای اصلاح این خطوط ۴۰۰ میلیارد دلار تومان است در حالی که سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اصلاح شبکه به ما تخصیص داده شد.

کاکاوند با اشاره به اینکه حجم مخازن در مدار بهره‌برداری در شهر کرمانشاه ۱۲۵ هزار مترمکعب است عنوان کرد: برای نرمال این موضوع حدود ۱۱۳ هزار مترمکعب کمبود مخازن وجود دارد.

وی گفت: مقرر شده تعدادی چاه در سطح شهر و خارج از روند اداری موسوم حفر شود و تمامی دستگاه‌ها از جمله شرکت توزیع نیروی برق، آب منطقه‌ای، شهرداری، دانشکده کشاورزی، حوزه علمیه و تربیت بدنی همکاری کردند و تعدادی چاه در اختیار ما قرار دادند و تا حدودی مشکل تأمین آب شرب رفع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: پیش‌بینی می‌شد حدود ۹۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در شهر کرمانشاه وجود داشته باشد اما با انجام اقداماتی در ۴۰ روز گذشته به طور تقریبی ۵۵۰ لیتر بر ثانیه از کمبود موجود تأمین شد.

وی با اشاره به مشکلات دیگر در زمینه تأمین آب شرب شهر کرمانشاه گفت: یکی از این مشکلات ساخت و سازهای غیرمجاز است که بیشتر در حواشی شهر و به صورت شبانه انجام می‌شود و چون مجوز ندارند از نظر قانونی شرکت‌های خدمات‌رسان از جمله آب و فاضلاب حق واگذاری انشعاب به آن‌ها را ندارند بنابراین به صورت غیرمجاز و غیراصولی از شبکه آب انشعاب می‌گیرند.

کاکاوند با بیان اینکه عمده مشکل آب شهرک‌های فدک و کهریز ناشی از انشعابات غیرمجاز برای ساخت و ساز است افزود: از شهرداری درخواست می‌شود این واحدها تعیین تکلیف شوند که یا مجوز برای آن‌ها صادر شود یا تخریب شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :