به گزارش کلهرنیوز، محمد ابراهیم الهی تبار امروز یکشنبه در ستاد مدیریت بیماری کرونا استان اظهار داشت: جهت برگزاری کنکور سراسری تمام تمهیدات لازم بکار گرفته و ظرفیت سالن های برگزاری آزمون ۲ برابر شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه افزود: طی ۴ روز کنکور برگزار خواهد شد که در روز جمعه بیشترین حجم شرکت کنندگان مربوط به رشته تجربی را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در تمام شهرستانها در روزهای پنج شنبه و جمعه آزمون خواهیم داشت و در روز چهارشنبه و شنبه فقط در مرکز استان آزمون برگزار می شود‌ که ضروری است تمام امکانات بهداشتی به این منظور آماده شود.

این مسئول گفت: از آنجا که امکان بازرسی به روش گذشته وجود ندارد تمهیدات لازم جهت بازرسی با سیستم الکترونیکی مهیا شود.

الهی تبار در ادامه در خصوص دستورالعمل و ضوابط برگزاری مراسم‌ عزاداری محرم و صفر گفت: دستورالعمل‌های لازم به متولیان امر فرهنگ، جهت برپایی هر چه ‌بهتر مراسم دهه نخست ماه محرم داده‌شده تا سلامت مردم در کنار برپایی مراسم تضمین شود.

وی ادامه داد: در ماه محرم عزاداری در سطح ملی شکل خواهد گرفت که قبل از حلول ماه محرم اطلاع رسانی و رعایت ضوابط به تمامی دستگاهها اعلام خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مراسم عزاداری در فضای باز باید انجام شود، گفت: توزیع غذا در ایام محرم در تمامی اماکن شامل مساجد، تکایا، هیئت‌ها و سایر محل‌ها ممنوع است و توصیه‌شده است این نذری‌ها به‌صورت جیره خشک به اقشار آسیب‌دیده پرداخت شود.

الهی تبار ضمن تاکید بر اینکه مدیران هیئت‌های عزاداری باید در نحوه برگزاری مراسم‌های سوگواری نسبت به رعایت اصول بهداشتی دقت ویژه داشته باشند گفت: مردم از برپایی مراسم عزاداری در فضاهای بسته و محدود جدا پرهیز کنند و راه اندازی هرگونه ایستگاه صلواتی نیز ممنوع است.

وی اظهار داشت: به منظور هماهنگی بین هیئات عزاداری و مداحان روز سه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار نشستی برگزار خواهد شد و چارچوب کاری و ضرورتهای عزاداری اباعبدالله(ع) اعلام خواهد شد./مرصاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :