به گزارش کلهرنیوز، کرونا بر روی همه چیز تاثیر گذاشته و این بار مشاهدات حاکی از آن است که بر بازار لوازم التحریر هم تاثیر گذاشته است؛ یکی از دلایل این تاثیر نامشخص بودن شرایط بازگشایی مدارس است.

خانواده ها به دلیل سردرگمی خرید لوازم التحریر را آغاز نکرده اند باید دید درصورت مشخص شدن دقیق چگونگی بازگشایی مدارس به صورت حضوری یا نیمه حضوری و یا غیر حضوری این شرایط به کجا خواهد رسید.

گفتنی است امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نمایشگاه پاییزه در آستانه سال جدید در کرمانشاه برگزار نمی شود.

هنوز نمی دانیم کی لوازم التحریر بخریم

مادر یک از دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت:  هنوز چون نمی دانیم مدرسه می خواهد حضوری باشد و یا غیر حضوری به این نتیجه نرسیده ایم که چه لوازم التحریری بخریم.

وی افزود: اگر بدانیم شیوه فعالیت مدارس چگونه است، قطعا خرید لوازم را آغاز می کنیم.

مادر یکی دیگر از دانش آموزان به خبرنگار مرصاد گفت: تا به امروز فقط برای اینکه فرزندم دلخوش باشد تعداد کمی از لوازم مورد نیاز را خریده ام اما منتظریم که ببینیم مدارس چگونه فعالیت خواهند کرد که بقیه لوازم مورد نیاز را هم بخریم.

ضرر لوازم التحریر فروشان

جواد معینی رئیس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر فروشان کرمانشاه در روزهای گذشته در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: صنف کتاب و لوازم التحریر فروشان به دنبال شیوع ویروس کرونا بسیار متضرر شدند زیرا به آموزشگاه ها و مدارس وابسته هستند.

معینی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر مراکز عرضه لوازم التحریر از اجناس قبلی خود استفاده خواهند کرد به گونه ای که میزان تقاضای خرید از سوی فروشندگان به یک پنجم سال گذشته رسیده است.

وی عنوان کرد: بسیاری از شرکت های تولید کننده لوازم تحریر قیمت را ۲۰ درصد افزایش داده اند از سوی دیگر  خانواده ها به دنبال شیوع ویروس کرونا خرید لوازم التحریر را آغاز نکرده اند.

معینی گفت: بیشترین افزایش قیمت در انواع مداد با ۲۵ درصد و اقلام مرتبط با پلاستیک تا ۲۵ درصد بوده همچنین نرخ پاک کن، تراش و خودکار تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: البته به دنبال نوسانات ارز تجار به بازار لوازم التحریر ورود نکردند و همین سبب سوء استفاده دلالان شده به‌گونه‌ای که شاهد افزایش ۵۰ درصدی قیمت لوازم التحریر وارداتی و خارجی هستیم.

معینی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ واحد صنفی در کرمانشاه دارای پروانه کسب عرضه لوازم التحریر هستند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که سبب متضرر شدن مراکز عرضه لوازم التحریر شده ثبت نام اینترنتی کتاب و عرضه آن توسط آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: هنگامی که توزیع کتاب از طریق لوازم التحریر فروشان انجام می‌شد شماری از اقلام لوازم التحریر نیز فروش می‌رفت./شبکه اطلاع رسانی مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :