به گزارش کلهرنیوز، محمودرضا مرادی در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت بیماری منحوس کرونا اظهار داشت: نقشه راهی برای ۶ ماهه اول و ۶ ماهه دوم سال براساس سه سناریوی شیوع خفیف، متوسط و شدید بیماری تهیه و تدوین شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: در ۶ ماهه اول سال ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند که ۹۳۰ نفر در آی سی یو بودند.

این مسئول بیان داشت: هر بیمار کرونایی حدود ۲۵ میلیون تومان هزینه دارد.

مرادی با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی کرونا تا کنون ۵۸۳ بیمار فوت کرده اند، گفت: بیش از ۴۷ هزار نفر ویزیت سرپایی و بیش از ۶۰ هزار نفر تست پی سی آر انجام شده است.

مرادی بیان داشت: ۵۰۰ نفر نیرو به صورت شرکتی جذب شده اند که با اکتساب اضافه کار آنها هر نفر حدود ۵ میلیون تومان هزینه ماهیانه دارد.

وی خاطر نشان کرد: به ازای هر ۱۰۰ تخت ۱۰ تخت آی سی یو باید وجود داشته باشد ما نیز در ابتدا فکر می کردیم این تعداد کافی است اما باید ۳۰ درصد تخت های موجود تخت آی سی یو وجود داشته باشد که در این راستا ۷۰ تخت آی سی یو در بیمارستان های استان راه اندازی شد.

مرادی ادامه داد: ۶ دستگاه اکسیژن ساز داریم و نیازمند ۴ دستگاه دیگر هم هستیم که هر دستگاه نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد درآمد بیمارستان های اختصاصی به دلیل شیوع کرونا کاهش یافته است.

این مسئول بیان داشت: طی دو هفته گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در استان ۲.۵ برابر افزایش یافته است، در حال حاضر ۳۸۱ نفر بستری داشتیم و شب گذشته نیز متاسفانه ۴ نفر از هم استانی های ما جان خود را از دست دادند.

مرادی افزود: ۶۰ نفر بیمار کرونایی در حال حاضر در آی سی یو بیمارستان ها بستری هستند و ۲۰ نفر هم به دستگاه ولتیناتور وصل هستند.

این مسئول ادامه داد: تفاهم نامه ۱۶۰ میلیارد تومانی داشتیم که تا کنون ۴۸ میلیارد تومان آن محقق شده است و ۲۰ میلیارد تومان نیز از سازمان مدیریت به ما اختصاص داده شده است.

وی افزود: براساس سناریوی اول اگر شاهد موج خفیف کرونا در استان باشیم، نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار، برای سناریوی دوم ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ بیمار ۴۵۰ میلیارد تومان و برای سناریوی سوم یعنی تا ۱۵۰۰ نفر بیمار ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم./شبکه اطلاع رسانی مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :