به گزارش کلهرنیوز  ،  اردکانیان وزیر نیرو عصر امروز چهارشنبه به اتفاق جمعی از مسئولین و نمایندگان استان از طرح آبرسانی بلند مدت شهر کرمانشاه بازدید بعمل آورد.

محسن کیوانیان معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران از پیشرفت ۸۰ درصدی سازه ای این پروژه خبر داد و گفت: این طرح با هدف تامین آب شرب مورد نیاز شهر کرمانشاه طراحی و در حال اجرا می باشد و در مجموع تا کنون ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: خط لوله انتقال آب از خروجی سد گاوشان به شهر کرمانشاه به طول حدود ۷۱ کیلومتر، جاده دسترسی خط انتقال، تصفیه خانه با ظرفیت ۲/۶۶ متر مکعب در ثانیه و دارای ۸۰ هزار متر مکعب مخازن ذخیره آب شهری می باشد.

کیوانیان خاطر نشان کرد: برای اتمام پروژه ۱۹۵ میلیارد تومان نیاز داریم که متاسفانه که طی امسال حدود ۲۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است و ۲۰ میلیارد ابلاغیه سازمان بوده است، این درحالی است که فقط برای بخش تصویه خانه ۵۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

به گفته کیوانیان، اگر این پروژه راه اندازی شود در سال ۱۴۱۵ کرمانشاه به لحاظ تامین آب شرب مشکلی نخواهد داشت.

وی از روند تخصیص اعتبار برای این پروژه ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: متاسفانه با این وضعیت اعتباری ۱۰ سال دیگر این پروژه راه اندازی نخواهد شد./مرصاد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :