به گزارش کلهرنیوز، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم افتتاحیه راهیان نور کشور که با صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز سرپل ذهاب برگزار شد اظهار داشت: استان کرمانشاه از ابتدای انقلاب تا کنون مظخر ایستادگی و مقاومت بوده و هنوز هم جوانان این دیار در دفاع از انقلاب و ایران اسلامی و در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در خط مقدم هستند. این منطقه بازی دراز وجب به وجبش گواه این رشادتهاست.

سرلشکرباقری ادامه داد: راهپیمایی پرشکوهی که هرسال در این مکان مقدس به همت و مهمانپذیری مردم کرمانشاه برگذار می شود یک راهپیمایی اربعین است، یک راهپیمایی برای همدردی با مظلومان عالم است، یک راهپیمایی برای حمایت از رانده شده ها از سرزمین های اشغالی است.

وی تصریح کرد: کرمانشاه سرزمین بی بدیلی در ایران اسلامی است که با امکانات خدادادی اش می تواند بهشتی در سینه ستبر ایران باشد. منطقه ای که برادران شیعه و سنی و اهل حق در آن دست در دست هم با خصلت پهلوانی خود در صحنه های مختلف ایستاده اند. مردمی که به تقدیر الهی سال گذشته دچار حادثه زلزله شدند و مردم ایران قدردان این ایستادگی ها هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمن همواره سعی داشته است به هر وسیله ای که شده به این منطقه نفوذ کرده و استان کرمانشاه را تصرف کنند، از رژیم بعث گرفته تا منافقین کوردل اما مردم مسلمان و مقاوم ایران لشکرهای تا بن دندان مسلح به پول و سلاح غربی عربی را به قدرت عقب راندند.

این فرمانده ارشد نظامی گفت: اگر امروز امنیت پایدار داریم و دولتمردان ما در سایه این امنیت به توسعه کشور می پردازند مرهون شهدا و ایثارگرانی است که با جان خود آن را به ارمغان آوردند.

وی افزود: در ۲۰۰ سال گذشته این ملت هر قومی و هر قبیله ای که به این خاک تهاجم کرده و یا هر قراردادی که امضا شده بخشی از خاک ایران به تاراج رفته، در جنگ های جهانی اجنبی ها از شمال و جنوب به کشور وارد شدند، قحطی ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ایران را در آن دوره به کام مرگ کشاند اما تاریخ با همت مردم ایران در لوای رهبری امام خمینی (ره) تغییر کرد.

سرلشکر باقری گفت: در دوره تهاجم ها به خاک ایران از ۲۰۰ سال گذشته تا کنون چنین نبوده که ایران لشکر و ارتش نداشته باشد، لشکر رضاخانی با هزینه های سرسام آور تشکیل شده بود اما در روز حادثه ۱۰ لشکر رضاخانی به خاطر تهاجم ۳ لشکر دشمن فرار کرد. اما در جنگ تحمیلی هم چنین بود؟ با تمام کمبودها و تحریم ها ببینید که بعد از جنگ ارتش و رزمندگان اسلام در ایران و جایگاه امام و رهبر ایران کجاست و جایگاه ارتش بعث و دشمنانی که در مقابل ملت ایران ایستادند کجاست؟ فرزندان عراقی امروز برای شهدای ایران فاتحه می خوانند و برای پدران خود که در جنگ با ایران از دست داده اند تاسف می خورند و می گویند کشته های ما تلف شدند… این حاصل تقابل حق و باطل است.

حضور میلیونی مردم در راهیان نور پاسداشت رشادت ها در دفاع مقدس است

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور میلیونی مردم در یادمان های عملیاتی جنگ تحمیلی گفت: این شوخی نیست که سالانه ۶ میلیون نفر از یادمان های جبهه دیدن می کنند و به قصد زیارت از خاک این مناطق تبرک می جویند. این یک اتفاق مهم است که در سال گذشته تا کنون بیش از یک میلیون نفر از یادمان های دفاع مقدس در غرب کشور و کرمانشاه دیدن کرده و زیارت کرده اند.

وی افزود: این فراتر از یک معجزه است که یک ملت بعد از جنگ سخت و نرم و تحریم و عملیات روانی دشمن اینگونه می ایستد و می ماند. رمز آن در بازگشت به اسلام و تبعیت از ولایت و داشتن جوانانی است که بزرگترین سرمایه کشور هستند. جوانانی که بازی دراز ها را خلق کردند.

راهبرد جمهوری اسلامی تغییر نا پذیر است

رییس ستاد کل نیروهای مسلح خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی گفت: پنبه تغییر راهبرد در جنهوری اسلامی را از گوش خود بیرون بیاورید، خط مشی ما را امام راحل ترسیم کرده و رهبر فرزانه انقلاب روز به روز این راهبرد ها را تحکیم کرده اند.

وی افزود: اینکه عده ای در کشور های مرتجع منطقه و در آمریکا فکر کنند چیزی فراتر از بی عرضه های قبلی هستند و حرف از تهدید و تحریم بزنند کاری از پیش نخواهند برد. ملت ما سرد و گرم چشیده هستند و معجزات الهی را لمس کرده اند. رژیم صهیونیستی با ترقه بازی در اطراف خود به جایی نخواهد رسید. ملت ایران تکفیری ها و کشور های مرتجع را از مرزهای ایران و حتی از عراق و سوریه بیرون کرد.

وی افزود: ائتلاف های کودکانه به عمر رژیم صهیونیستی اضافه نخواهد کرد، مردم منطقه همه طرح ها و حرف ها را شنیدند، قول های توسعه غربی را دیدند که به کجا کشید. مردم منطقه با حضور گروه های تکفیری طعم واقعی معنای توسعه غربی را چشیده اند و البته حمایتهای ایران و خونهایی که خود مردم منطقه برای آزادی ملت های خود داده اند را هم دیده اند.

تحریم ها در سرزمین مملو از نعمات خدادادی بی اثر است

سرلشکر باقری گفت: دولتمردان ما با قدردان بودن از نعمات خدادادی کشور و حرکت در مسیر شهدا و اتکا به قدرت مردم بر مشکلات فائق خواهند آمد و قطعا باطل نابود شدنی است. این سنت خداست که اگر صداقت و اخلاص ببیند نصرت عطا خواهد کرد./مرصاد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :