به گزارش کلهرنیوز ، فرهاد فروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد پس لرزه پس از وقوع زلزله ۵٫۹ ریشتری ساعت ۱۴ و ۳۷ دقیقه روز یکشنبه تا ساعت ۶٫۵ صبح امروز (دوشنبه) اول مرداد به وقوع پیوسته است.
وی اظهار داشت: از این تعداد پس لرزه ۲ مورد بالای ۴ ریشتر بوده است.
مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه در ادامه اضافه کرد: از زمان وقوع زلزله بزرگ ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در استان تاکنون سه هزار و ۶۴۹ پس لرزه به وقوع پیوسته که از این تعداد ۹۹ مورد بالای چهار ریشتر بوده است.
وی کانون اصلی این پس لرزه ها را ازگله در شهرستان ثلاث باباجانی و شهرستان سرپل ذهاب اعلام کرد.
فروزی تصریح کرد: این پس لرزها ۱٫۵ تا ۲ سال بعد از زلزله بزرگ ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ ادامه دارد.
آخرین زمین لرزه صبح امروز به بزرگی ۴٫۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در حوالی تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه به وقوع پیوست.
زلزله ۵٫۹ ریشتری روز گذشته ازگله تلفات جانی نداشت اما ۲۸۷ نفر را راهی بیمارستان کرد.
زلزله روز گذشته همچنین به ۹۵۱ واحد مسکونی شهری و روستایی شهرستان های غرب استان کرمانشاه بخصوص ثلاث باباجانی را تخریب و یا دچار آسیب کرد.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۸۷ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :