به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ۵۰ روز از برکناری شهردار مستعفی کرمانشاه می‌گذرد؛ شهرداری که هنوز بر سر کار بود و اعضای شواری شهر برای رفتنش امضا کرده بودند و قبل از رفتنش جانشینش را برایش علم کردند و دیگر راهی به جز استعفا برایش باقی نگذاشتند.

کاری به خوب یا بد بودن عملکرد شهردار مستعفی نداریم، اما این روش کار کردن اعضای شورای شهر به قول رییس شورا واقعا هم به حال شهر مضر است؛ شورایی که اسم هر چیزی را می‌توان رویش گذاشت الا شورا (جای مشورت)!

تک روی اعضا با رو کردن لیست ۱۱ نفره (بخوانید هر عضو یک پیشنهاد) برای تصدی شهرداری را به وضوح می‌توان احساس کرد، آن هم بعد از خالی کردن پشت «تک‌گزینه» که از قبل برای شهردار شدنش امضا کرده بودند.

اتفاقاتی که در جریان انتخاب شهردار کرمانشاه می‌افتد به اذعان اعضای شورا در تاریخ تشکیل این پارلمان محلی رخ نداده است؛ از بررسی انتخاب شهردار با یک گزینه تا کاندیداتوری همزمان یک عضو برای ریاست شورا و شهردار.

یک‌سوم از زمان قانونی ۱۲۰ روزه باقیمانده برای انتخاب شهردار گذشته و اعضا هنوز در کش و قوس درخواست انصراف از تنها گزینه تصدی شهرداری هستند که یکی از اعضای شورای شهر است و این موضوع را به اذعان سخنگوی شورای شهر به بعد از انتخاب هیئت رییسه شورا موکول کرده‌اند.

همین موضوع شائبه «بده-بستان» در بین شورایی‌ها را تقویت می‌کند؛ موضوعی که رییس شورای شهر هم در جلسه قبلی خود به آن اشاره کرد و گفت که برخی می‌گویند «من عمدا از شهردار شدن امیری حمایت می‌کنم تا با رفتن وی به شهرداری در دوره بعد رییس شورای شهر نباشد، اما ریاست شورا چیزی جز زحمت نداشته است».

ظاهرا آقای رییس که اعتقادی به مفید بودن شورا برای مردم ندارد و علاقه زیادی هم به زحمت کشیدن دارد باز هم برای تصاحب کرسی ریاست شورای شهر کاندید شده است!

جالب‌تر اینکه امیری تنها گزینه شهرداری کرمانشاه هم برای ریاست شورای شهر کاندید شده است؛ امیری که برنامه پنج ساله برای شهرداری کرمانشاه را هم به قول خودش تدوین کرده حالا ظاهرا دست به‌ عصا و با دیپلماسی «این نشد، آن یکی» جلو می‌رود!

کاندیداهای ریاست شورا

ابراهیم مرادی، سخنگوی شورای شهر کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد از اعلام کاندیداتوری امیری و آزادی دو عضو شورای شهر برای ریاست شورای شهر خبر داد.

وی افزود: اگر امیری رییس شورا بشود شهردار نمی‌شود و اگر رییس شورا نشود شهردار می‌شود!

سخنگوی شورای شهر که بارها در جلسات شورا هم از امیری خواسته از شهردار شدن انصراف بدهد، تصریح کرد: البته شان امیری را در ریاست شورا بیشتر می‌بینیم.

فرماندار: نامه مکتوب به شورا داده‌ام

فضل‌اله رنجبر فرماندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد در پاسخ به اینکه چرا فرماندار به موضوع انتخاب شهردار و حواشی پیش آمده ورود نمی‌کند گفت: ما راهنمایی می‌کنیم که کار سرعت بگیرد.

وی افزود: حتی طی نامه مکتوبی خطاب به رییس شورای شهر با تشریح وضعیت بودجه‌ای شهرداری خواستار تسریع در انتخاب شهردار شدم.

فرماندار کرمانشاه گفت: حتی با تک‌تک اعضای شورای شهر مذاکرات مختلفی داشته‌ام که با توجه به مطالبه و انتظار مردم در انتخاب شهردار سرعت داشته باشند و چون فصل عمرانی است سریعتر این کار را انجام دهند.

به گزارش مرصاد، امروز انتخاب هیئت رییسه شورای شهر کرمانشاه برگزار می‌شود و ظاهرا تکلیف شهردار هم به این انتخابات گره خورده است؛ فقط باید دید دیپلماسی «این نشد، آن یکی» چقدر جواب می‌دهد و حداقل این بده بستانی که مطرح شده و ردش می‌کنند تحقق می‌یابد یا نه.

این خبر را به اشتراک بگذارید :