به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آبادخبر ،  حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار مردم قم، اظهار کرد: تمرکز دشمن بر مسائل معیشتی دشمن است، مسئولان باید اولویت خود را حل مشکلات معیشتی اقشار ضعیف قرار دهند .

وی افزود: به اذعان کارشناسان اقتصادی، اگر چه تحریم های اقتصادی در ایجاد مشکلات معیشتی مردم تأثیرگذار است اما ضعف های مدیریتی و نظارتی مسئولین نقش مهمتری در افزایش مشکلات معیشتی مردم دارد.

حجت الاسلام مهری بیان داشت: اکنون که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم، با مقایسه خدمات و پیشرفت های انقلاب با حکومت ۳۷ ساله پهلوی در می یابیم که امروز جمهوری اسلامی ایران درگیر جنگ تمام عیار روایت هاست.

وی عنوان کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، دشمن با تولید روایت های موازی و جعلی قصد مخدوش کردن روایت های پیشین و در یک کلام با ضد روایت های جایگزین می کوشد افکار عمومی را مغلوب سازد. مستندسازی چندسال اخیر شبکه های وابسته به دشمن نظیر من و تو، بی بی سی و … در تاریخ سازی و تطهیر پهلوی اول و دوم، جنجال اخیر کربلای۴ و جنجال اعدام منافقین در سال ۶۷ و … برخی نمونه های درگیری مستقیم با دشمن در جنگ روایت هاست.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: باید همگان نسبت به عملیات روانی دشمن مراقب و هوشیار باشند  و فریب جنگ روایت ها و آمار و ارقام دروغ دشمن را نخورند.

وی با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات گفت: این طرح یکی از بحث برانگیزترین مباحث مجلس شورای اسلامی در یک دهه اخیر بوده است، این موضوع برای نخستین بار در سال ۱۳۷۸ در توسط مجلس پنجم مطرح شد و در سیر ادوار قانونگذاری پنجم، ششم، هفتم، هشتم و اکنون در مجلس دهم با واکنش ها و انتقادات مختلفی از سوس نمایندگان جناح های مختلف روبرو شده و در کشاکش این واکنش ها و انتقادات، با گذشت ۱۹ سال از نخستین سال ارائه آن در مجلس تاکنون نتوانسته از مرحله طرح فراتر رود و به قانون تبدیل شود.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب بیان داشت: مغایرت روح کلی حاکم بر طرح با اصل دموکراسی و تمرکز زدایی، امکان ظهور دیکتاتوری انتخاباتی، کاهش مشارکت مردمی، حذف اقلیت های قومی و مذهبی، ایجاد دو قطبی سازی در جامعه، قطع صدای مناطق محروم در حاکمیت و … بخش از انتقادات منتقدان به این طرح است، حتی برخی طرح استانی شدن انتخابات را در تعارض با ” وظیفه نمایندگی” نمایندگان مجلس ارزیابی می کنند.

وی افزود: با اجرایی شدن طرح استانی شدن انتخابات، آنهایی که با کانون ناسالم ثروت و قدرت دسترسی دارند با پول پاشی که انجام می دهند پیروز انتخابات خواهند شد و افراد متدین، کارآمد و مردمی از گردون انتخابات حذف خواهند شد.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :