به گزارش کلهرنیوز به نقل از ایرنا؛ آزاد احمد توفیق روز یکشنبه در نشست با استاندار کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در تحریم های ظالمانه آمریکا و فاجعه های طبیعی مانند زلزله عملکرد خوبی داشته و همواره سرافرازتر از آمریکا بوده است.
استاندار حلبچه همچنین با بیان اینکه مردم حلبچه خود را مدیون مردم و دولت ایران می دانند، گفت: ما هیچگاه محبت های دولت و ملت ایران را در اظهار همدردی و پناه دادن به مردم حلبچه در جریان بمباران شیمیایی و آوارگی را فراموش نمی کنیم.
آزاد احمد توفیق افزود: ما به دنبال فرصت هایی می گردیم که دین خود را به مردم و دولت ایران ادا کنیم و اکنون که تحریم های ظالمانه بر سر ملت ایران سایه افکنده آمادگی بی اثر کردن این تحریم ها را داریم.
وی تاکید کرد که این تحریم های ظالمانه علیه حکومت و دولت ایران نیست بلکه علیه ملت ایران و کودکان و زنان این کشور است.
وی یادآوری کرد که ما آماده هستیم که از طریق تبادلات اقتصادی و فرهنگی اثرات تحریم ها را بی اثر و آنها را متلاشی کنیم.
استاندار حلبچه در ادامه با بیان اینکه حلبچه چهار سال قبل تبدیل به استان شده است، افزود: این استان ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و از ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی در بخش های مختلف برخوردار است.
وی به دشت «شاره زور» در استان حلبچه به عنوان سومین دشت وسیع دنیا نام برد و گفت: این دشت حاصلخیز ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت های کشاورزی است.
وی به وجود ذخایر زیرزمینی مانند نفت در استان حلبچه به عنوان دیگر ظرفیت این استان نام برد و افزود: علاقه مندیم شرکتی ایرانی بیاید و این نفت را استخراج کند.
وی به ۱۱۷ کیلومتر مرز مشترک بین استان حلبچه و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ما بر سر امنیت بسیار حساس هستیم و امنیت ایران را امنیت خودمان می دانیم و برای تقویت و ارتقای امنیت در هر ۲ طرف تلاش می کنیم.
او دیدار خود از استان کرمانشاه و برگزاری نشست با مسئولان استان را در راستای افزایش سطح همکاری های بین حکومت اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار امیدواری کرد این دیدار مایه خیر و برکت برای ۲ طرف باشد.
استاندار حلبچه با بیان اینکه در سه محور آمادگی همکاری با استان کرمانشاه را داریم گفت: ما در محورهای اقتصادی، فرهنگی و امنیتی آمادگی همکاری با استان کرمانشاه را داریم.
او از تردد شهروندان استان کرمانشاه از مرز شوشمی نوسود در شهرستان پاوه استقبال کرد و اظهار داشت: ما همچنین آمادگی ایجاد بازارچه ای مرزی در مرزهای «سازان» و «پشته» را هم داریم.
او از همکاری در حوزه گردشگری و سلامت نیز استقبال کرد و گفت: افزایش ارتباطات بین مردم ۲ استان می تواند منجر به توسعه هرچه بیشتر و رونق اقتصادی هر ۲ طرف شود.
وی تصریح کرد که تفاهم نامه همکاری با استان کرمانشاه با هماهنگی کامل حکومت کردستان عراق و دولت عراق انجام می شود.
او تامین امنیت در هر ۲ طرف را زمینه ساز توسعه ارتباطات دانست و تاکید کرد که ما در راستای حفظ و ارتقای امنیت مرزها تلاش می کنیم و آمادگی همکاری با جمهوری اسلامی ایران را داریم.
استاندار حلبچه در بخش پایانی سخنان خود، این استان را مهد فرهنگ، ادب و هنر دانست و گفت: بخش زیادی از بزرگان حوزه های فرهنگی، دینی و هنری کردستان عراق اهل استان حلبچه هستند و این استان از غنای فرهنگی و تمدنی بالایی برخوردار است.
آزاد احمد توفیق همچنین به جاذبه های دینی استان حلبچه نیز اشاره کرد و از مردم ایران و بخصوص استان کرمانشاه خواست از این جاذبه ها دیدن نمایند.
استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که از این میزان حدود ۱۱۷ کیلومتر مرز با استان حلبچه است.
حلبچه که چهار سال پیش به استان تبدیل شد ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و با شهرستان های پاوه و ثلاث باباجانی هم مرز است.
آزاد توفیق احمد استاندار حلبچه و هیات همراه شامل فرماندار حلبچه، بخشدار بیاره و فرماندهی مرزبانی حلبچه روز گذشته از طریق مرز شوشمی در شهرستان پاوه وارد استان کرمانشاه شدند.
استانداران کرمانشاه و حلبچه تفاهم نامه همکاری در سه محور اقتصادی، فرهنگی و امنیتی در قالب ۱۴ بند برای توسعه ارتباطات امضا کردند.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :