به گزارش کلهرنیوز ، علی محمد زوراوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیشترین بارش ۴۸ ساعت اخیر استان کرمانشاه را مربوط به شهرستان گیلانغرب با ۸۶ میلی متر و سرپل ذهاب با ۷۰ میلی متر عنوان کرد.
وی با بیان اینکه اکنون تمام نقاط استان درگیر بارش باران و برف است، گفت: پیک بارش ها از امروز سه شنبه تا صبح چهارشنبه است که پیش بینی می شود بارش ها بیشتر در نواحی غربی و مرکزی استان باشد.
او همچنین بیان داشت: هم اکنون در برخی از مناطق سردسیر مانند شهرستان پاوه، سنقر و گردنه بید سرخ بارش برف گزارش شده است.
زوراوند در ادامه عنوان کرد: بارش ها از روز چهارشنبه کاهش خواهد یافت ولی قطع نخواهد شد و در برخی از نقاط همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.
معاون سازمان هواشناسی استان کرمانشاه همچنین میانگین بارش باران در شهر کرمانشاه را ۵۲ میلی متر دانست.
زوراوند در ادامه میانگین بارش های استان از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر ۹۷) تاکنون را ۶۱۸ میلی متر ذکر کرد و گفت: این مقدار بارش نسبت به مشابه سال گذشته که ۱۹۶ میلی متر بود، ۹۸ درصد و نسبت به بلند مدت استان که ۳۵۶ میلی متر ثبت شده، ۷۴ درصد افزایش یافته است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، مبنی بر اینکه این سیلاب ها و بارش های سنگین تا چه حدی سفره های آب زیر زمینی و سطحی کشور را جبران می کند، گفت: برداشت بی رویه از سفره های آب زیر زمینی سالها اتفاق افتاده و با یک سال و دو سال و سه سال جبران شدنی نیست و این آب های سطحی نیز ظرف سه چهار روز رد می شود و می رود.
زوراوند بر برنامه ریزی دقیق و علمی برای مدیریت تهیه و مصرف بهینه آب تاکید کرد و گفت: باید مصرف درست و بهینه و صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در قسمت کشاورزی و صنعتی سرلوحه تمام مردم و دستگاه های اجرایی باشد.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :