به گزارش کلهرنیوز ، فریبرز کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش شدید باران و بالا آمدن آب رودخانه ها باعث محاصره شدن برخی از روستاها شده و همچنین آب پل ارتباطی برخی از روستاها را نیز پوشانده و از این رو عبور و مرور به روستاها را قطع کرده است.
وی با بیان اینکه اکنون راه اصلی و فرعی مسدود غیر از محور حمیل به ایلام نداریم، گفت: محور حمیل به ایلام به دلیل ریزش کوه با هماهنگی پلیس راه و با هدف جلوگیری از بروز آسیب به مردم مسدود شده است.
او به کنترل و رصد همه راه های استان توسط عوامل راهداری اشاره کرد و اظهار داشت: ما به طور همزمان در همه مسیرهای اصلی، فرعی و روستایی مشغول گشت زنی هستیم و نقاط مسدود را باز می کنیم.
وی توضیح داد که در برخی از مسیرهای استان از جمله اورامانات، سرمیل و دالاهو ریزش کوه و رانش زمین داشتیم که نیروهای راهداری در این نقاط مشغول فعالیت با هدف جلوگیری از مسدود شدن راه هستند.
او با بیان اینکه نیروهای راهداری از چند روز قبل در حال آماده باش هستند، گفت: از شب گذشته تاکنون تمام عوامل راهداری در مسیرهای استان در حال گشت زنی هستند و برای باز نگه داشتن جاده ها تلاش می کنیم.
او گفت: تمام تلاش عوامل راهداری جلوگیری از تخریب پل ها است و از این رو با استفاده از ماشین آلات در اختیار اقدام به ایجاد آبراه ها در کنار پل ها به منظور منحرف کردن جریان آب کردیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ اکیپ راهداری با حدود ۶۰۰ نفر پرسنل اکنون در سطح استان در حال آماده باش هستند، گفت: در تمام سطح استان آماده ارائه خدمات به مردم هستیم.
کرمی افزود: اکنون در تمام سطح استان شاهد بارش هستیم و در شهرستان های کنگاور و سنقر و کلیایی بارش برف را داریم که نیروهای راهداری در حال نمک پاشی و جلوگیری از مسدود شدن راه ها هستند.
وی که در مسیر سنقر و کلیائی است، اضافه کرد: اکنون در سطح جاده های استان شاهد بارش باران، برف، رانش زمین، ریزش کوه، محاصره پل ها در آب هستیم و عوامل راهداری به صورت همزمان در همه بخش ها مشغول ارائه خدمات به مردم در سطح استان هستند.
وی تصریح کرد که علاوه بر اکیپ های ثابت، گشت های سیار راهداری نیز در سطح استان مشغول فعالیت هستند و در هرجایی که با مشکل مواجه باشیم فورا گزارش می دهند.
او به پراکنش بارش ها در سطح استان و درگیری همه شهرستان ها اشاره کرد و افزود: در چنین شرایطی خدمات رسانی با مشکل روبرو است اما عوامل راهداری به صورت شبانه روزی مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.
وی اظهار داشت: عوامل راهداری بنابر توان خود و با استفاده از امکانات موجود باتوجه به وضعیت جوی استان و وقوع سیل و ادامه بارش ها از هیچ تلاشی برای باز نگه داشتن راه ها دریغ نمی کند.
کرمی در پایان از همه عوامل راهداری در استان کرمانشاه به واسطه تلاش های دلسوزانه در راستای خدمات رسانی به مردم قدردانی کرد و گفت: تلاش شبانه روزی راهداران قابل تقدیر است.
یک سامانه بارشی قوی از یکشنبه شب وارد آسمان استان کرمانشاه شده که سبب آبگرفتگی‌های گسترده در سطح استان و ریزش کوه در برخی محورهای اصلی شده است.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :