به گزارش کلهرنیوز ، آرش لهونی اظهار داشت: طی یکسال گذشته یک هزار و ۴۳۲ مورد حادثه در استان کرمانشاه به وقوع پیوسته که شامل سه مورد آتش سوزی جنگل و مرتع، ۴۱ مورد برف و کولاک، ۹۲۸ مورد حوادث جاده‌ای و ۹۱ مورد خدمات حضوری بوده است.

وی خدمات مناسبتی ارائه شده در حوادث مذکور را ۱۳ مورد، خدمات ارائه شده دریایی و ساحلی را هشت مورد، موارد رانش زمین را سه و رعد و برق را دو مورد اعلام و عنوان کرد: نیروهای هلال احمر در شش مورد ریزش آوار، یک مورد حوادث ریلی، ۳۲ مورد زلزله و ۹۵ مورد خدمات مربوط به سیل و آب گرفتگی ارائه خدمات کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه حوادث شهری ۵۳ مورد، صنعتی و کارگاهی دو مورد، طوفان یک مورد و کوهستان ۱۵۳ مورد بوده افزود: مجموع کل حادثه دیدگان ۶۱ هزار و ۹۱۳ نفر شامل دو هزار و ۳۴۹ مورد در برف و کولاک، دو هزار و ۹۸۶ نفر جاده‌ای و ۱۱۴ نفر نیز به صورت خدمات حضوری بوده است.

وی از ارائه خدمات به ۱۸ هزار و ۴۸۳ نفر، دریایی و ساحلی ۱۱ نفر، رانش زمین هفت نفر و رعد و برق را ۹ نفر خبر داد و بیان کرد: هشت نفر بر اثر ریزش آوار، یک نفر به دنبال حوادث ریلی، ۹۷۸ نفر زلزله زده و ۳۶ هزار و ۵۴۱ نفر بر اثر سیل و آبگرفتگی حادثه دیدند همچنین خدماتی به ۱۸۲ نفر در قالب حوادث شهری، دو نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی، ۹ نفر طوفان و ۲۳۳ نفر در کوهستان ارائه شده است.

لهونی مجموع کل آسیب دیدگان را ۶۱ هزار و ۶۹۵ نفر شامل دو هزار و ۳۴۹ نفر گرفتار در برف و کولاک، دو هزار و ۸۱۴ نفر آسیب دیده جاده‌ای و ۱۱۴ نفر در قالب خدمات حضوری دانست و افزود: به ۱۸ هزار و ۴۸۳ نفر خدمات مناسبتی، به چهار نفر خدمات دریایی – ساحلی، به هفت نفر خدمات مربوط به رانش زمین، ۹ نفر آسیب دیده از رعد و برق و پنج نفر گرفتار بر اثر ریزش آوار و ۹۷۶ نفر زلزله زده نیز ارائه خدمت شده است.

وی همچنین آمار آسیب دیدگان ناشی از سیل و آبگرفتگی را ۳۶ هزار و ۵۴۰ نفر، آسیب دیدگان شهری را ۱۷۵ نفر، آسیب دیدگان صنعتی و کارگاهی را دو، آسیب دیدگان ناشی از طوفان را ۹ و کوهستان را ۲۰۸ نفر اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه مجموع کل نجات یافتگان طی یکسال اخیر یک هزار و ۱۸۸ نفر بوده که ۷۸۱ نفر انتقالی و ۴۰۷ نفر سرپایی درمان شده‌اند افزود: همچنین در برف و کولاک یک نفر گرفتار، در حوادث جاده‌ای ۷۶۹ نفر، در قالب خدمات حضوری ۶۹ نفر نجات داده شدند

وی با بیان اینکه مجموع کل افراد اسکان داده شده ۳۳ هزار و ۸۵۵ نفر بوده افزود: از این تعداد به دنبال برف و کولاک ۷۸ نفر، خدمات حضوری ۲۲ نفر، خدمات مناسبتی ۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر، زلزله ۱۱۰ نفر، سیل و آبگرفتگی ۱۵ هزار و ۲۳۴ نفر اسکان یافتند.

لهونی مجموع کل تیم‌های عملیاتی اعزام شده را ۲۲۷۰ تیم اعلام و بیان کرد: شمار نیروهای عملیاتی ۱۱ هزار و ۸۶۰ نفر، مجموع کل آمبولانس اعزام شده یک هزار و ۵۴۴ دستگاه، مجموع کل عملیات رها سازی انجام شده ۲۲۵ مورد بوده است.

به گفته لهونی میانگین زمان اطلاع رسانی حوادث جاده‌ای از زمان وقوع حادثه تا اطلاع به جمعیت چهار دقیقه و ۱۴ ثانیه بوده، میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای از اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه ۹ دقیقه و ۱۸ ثانیه و میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای از آغاز تا پایان عملیات یک ساعت و یک دقیقه و ۳۵ ثانیه بوده است.

مرصاد

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :