به گزارش کلهرنیوز ، مرادحاصل مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به رشد ۳۶ درصدی سهم بنزین سوپر مصرفی در منطقه افزود: در یک سال گذشته با استقبال شهروندان سهم بنزین سوپر مصرفی در کرمانشاه به ۱۲ میلیون لیتر رسید.
به گفته وی، توزیع بنزین معمولی در استان کرمانشاه ۵۰۰ میلیون لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۹ درصد افزایش داشته است.
او میزان مصرف نفت سفید استان کرمانشاه در سال ۹۶ را ۱۴۸ میلیون لیتر عنوان و تصریح کرد: این رقم نسبت به سال پیش از آن حدود ۱۲ درصد کاهش داشته است.
مرادی با تاکید براینکه حدود ۶۳۲ میلیون لیتر نفت‌ کوره در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ کاهش هشت درصدی را نشان می‌دهد، گفت: مصرف این فرآورده نفتی در همین بازده زمانی نسبت به سایر فرآورده‌ها و کنترل مصرف آن، گام بسیار موثری در بهینه سازی مصرف سوخت استان محسوب می‌شود.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه به مصرف ۷۵۵ میلیون لیتر فرآورده نفت‌ گاز در سال ۹۶ در این منطقه اشاره کرد و گفت: این میزان مصرف فرآورده نفتی در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ افزایش پنج درصدی دارد.
مرادی، همچنین از افزایش مصرف سی ان جی در سال گذشته خبر داد و افزود: ۱۸۳ میلیون کیلوگرم گاز سی ان جی مصرف شد که رشدی هفت درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ نشان می دهد.
به گفته وی، افزایش حدود ۱۲ میلیون کیلوگرم مصرف سی ان جی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ موجب صرفه جویی معادل ۱۶ میلیون لیتر بنزین شده است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۲ شهر سکونت دارند.
هم اکنون ۷۶ جایگاه فعال گاز سی ان جی (CNG) در استان کرمانشاه وجود دارد

این خبر را به اشتراک بگذارید :