به گزارش کلهرنیوز ، رضا محمودیان افزود: تعدادی از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی برای بررسی میزان خسارت ها مامور شده اند و از فردا سرکشی به باغ ها و مزارع آسیب دیده را آغاز می‌کنند.
به گفته او، بارش تگرگ فقط در شهرستان های کرمانشاه و گیلانغرب به باغ ها آسیب زده است.
محمودیان افزود: آبگرفتگی معابر در سطح استان هم خسارت قابل توجهی در پی نداشته است.
آنچنان که مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه بیان کرد: موج بارشی جدیدی از فردا وارد استان می شود اما قدرت آن از بارندگی های روز پنجشنبه و جمعه هفته گذشته کمتر است.
سامانه بارشی که از اواخر هفته گذشته وارد کرمانشاه شد، با بارش شدید تگرگ و باران سبب آبگرفتگی و خسارت‌هایی در برخی نقاط استان شد.

** گول این بارش ها را نخوریم
محمودیان همچنین بارندگی های اخیر را سبب زنده شدن طبیعت و کشاورزی کرمانشاه و سرریز شدن آب تعدادی از سدهای استان دانست اما در عین حال تأکید کرد: این بارش ها نباید ما را گمراه و از مدیریت و مصرف درست منابع آبی غافل کند.
او تاکید کرد: اگر بارندگی‌های این مدت در استان نبود احتمال داشت شرایط ما مشابه استان اصفهان شود که دچار بحران جدی کم آبی است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از همه مسئولان، مردم و رسانه‌ها خواست که پای کار بیایند و با تمام توان و نگاه دلسوزانه برای مصرف بهینه منابع آبی تلاش کنند.
بیش از ۹۰ درصد از آب کرمانشاه در بخش کشاورزی مصرف می شود؛ موضوعی که محمودیان در باره آن گفت: بخشی از مزارع کشاورزی استان ماشینی شده اما میزان مصرف آنها همچنان به اندازه آبیاری سنتی است.
او با تاکید بر ضرورت تغییر نوع کشت ها، قول داد که موضوع مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی استان را در کارگروه خشکسالی سازمان مدیریت بحران پیگیری کند.
استان کرمانشاه با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت، ۹۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد./ایرنا

منبع: ایرنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :