شروع به کار کلهر نیوز                                                         

پایگاه خبری کلهر نیوز ، رسانه ای برای جهان ،ایران و کرمانشاه می باشد.

رسانه ها با توجه به شرایط و ویژگی های هر دوره به نوعی در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مخاطبان خود نقش داشتند؛ این آگاهی بخشی به مرور با تنوع رسانه ها و ورود به عصر ارتباطات شکل تازه ای به خود گرفته و وارد مرحله ای جدید شده است.

رسانه ها در فرآیند ارتباطی که با مخاطب برقرار می کنند یکی از اصلی ترین آنها وظیفه آنها اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه است. این آگاهی بخشی می تواند در زمینه های مختلفی همچون (اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی…)باشد. رسانه در هر جامعه ای به اندازه که بتواند در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی …. خود بهتر عمل کند وابستگی به سایر رسانه های فراملی را کم خواهد کرد و در نتیجه مخاطبان نیاز خود را در رسانه ای داخلی جستجو خواهند کرد.
بحث آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رسانه ها از چند جهت قابل بررسی است. به طور مثال از طرفی این مسأله که فرآیند اطلاع رسانی به چه شکلی صورت بگیرد تا نتیجه بهتری داشته باشد و بتواند تمام نیاز مخاطب را پاسخ دهد مورد نظر است، از طرفی هم توجه به توزیع یکسان این اطلاع رسانی برای همه گروه های پیام گیر، تا بین طبقات اجتماعی شکاف آگاهی اتفاق نیفتد.
بنابراین، تلاش برای روی آوردن به یك نظام اطلاع‌ رسانی بهینه و مطلوب، موجب دگرگونی در عرصه تفكر و عمل در میان افراد جامعه می‌شود؛ زیرا افراد با توجه به اطلاعاتی كه در دسترس دارند، تصمیم می‌گیرند و عمل می‌كنند و بر اساس این اطلاعات، افكار و ذهنیت آنها شكل می‌گیرد یا تقویت می‌شود. پس هر اندازه این اطلاعات با واقعیت‌ها و حقایق‌ هماهنگ باشد، تصمیم‌گیری‌ها و عملكرد آنها، صحیح و عقلانی و در جهت رشد و پیشرفت جامعه خواهد بود.

میل به آگاهی و شناخت، از نیازهای ذاتی انسان‌هاست كه به شكل‌های گوناگون در اعصار متفاوت بشری ظهور کرده و می کند. هر فردی به دنبال آگاهی از رویدادها و محیط زندگی خویش، همواره با پرسش‌های گوناگونی روبه‌رو می‌شود كه او را نیازمند منابع اطلاعاتی و آگاهی می‌كند تا از طریق آنها به درك محیط پیرامون خود برسد. گذر از جوامع ابتدایی و پیچیده شدن روابط اجتماعی و سیاسی، منابع اطلاعاتی جدیدی را می‌طلبد تا افراد به وسیله آنها بتوانند به این نیاز خود پاسخ دهند.
درحال حاضر هر چه رسانه ها قدرتمندتر می شوند تاثیر مستقیم تری بر روی زندگی افراد می گذارند و رسانه ها موقعیت یك نهاد اجتماعی مهم را كسب كرده اند که روز به روز مسائل بیشتری از زندگی عموم در عرصه رسانه ها متجلی می شود. چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی.با اطلاع از این مهم و در این راستا << پایگاه خبری تحلیلی کلهر نیوز متولد شد>> و فعالیت خود را از نیمه دوم دی ماه ۱۳۹۵ بصورت رسمی و با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز نموده است.

کلهر نیوز اراده نموده که بنایی را بر پا کند که در زیر سایه آن هم اندیشی و هم افزایش عمومی به نحو مطلوب و مقبول جامعه به منصه ظهور برساند.

صداقت ، امانت و حقیقت سه ارزش گرانبهای اخلاقی و اجتماعی و بشری هستند که محور اطلاع رسانی کلهر نیوز بوده که اگر تلاشمان منجر به این مهم گردید جامعه ای پویا خواهیم داشت.

بر این باور داریم که دانستن و اطلاع پیدا کردن حق همگان است و حق گرایی رسانه ای محور اصلی کار کلهر نیوز است.کلهر نیوز رسانه ای است مختص استان بزرگ ،قهرمان ،کرد  پرور کرمانشاه و به دور از حب و بغض های رایج ،به تحلیل واقعی  پرداخته و الزاما به دنبال تحمیل باورهای خود نیست و قانون و اخلاق مداری را اساس تلاش خود قرار داده و بر هم افزایش وجدان رسانه ای و اطلاع رسانی پایبند می باشد.

کلهر نیوز ،مستقل بوده و به هیچ گروه و جناح خاصی تعلق ندارد و فارغ از سلیقه های فردی و گروهی ، دست تمام اشخاص صاحب قلم را جهت رشد و شکوفایی استان به گرمی می فشارد و دعوت به یاری دارد.

استان کرمانشاه همیشه کانون پرورش جوانان مستعدی بوده که درصدد مهیا بودن شرایط با شکوفایی استعدادهای خویش توانسته اند در حوزه های مختلف اثر گذار باشند.و تولد کلهر نیوز در عرصه آگاهی بخشی به نحو مطلوب بوده که با پرهیز از مباحث سطحی و تاکید بر مراعات چارچوب حقوقی ، و ادبیات مسالمت جویانه با زبان حق گویی ، و شناخت ظرفیت های روز جامعه و بیان مشکلات و گرفتاریهای مردم و تلاش برای رفع آنها و دوری از گفتن ناحق ،براین اساس هست که ادامه زندگی کلهر نیوز میسر خواهد بود.تا بتواند با تلاش و استقامت به مرور مخاطبان خود را در استان پیدا نماید.امید است که با یاری و نظر کلیه مخاطبان تلاش کنیم که در چار چوب قانون و نقد و تحلیل منصفانه جامعه و باستانی پویا داشته باشیم وبا هم پیش بسوی آینده ای روشن حرکت کنیم و…..

توجه:کلهر نیوز اخبار درج شده از سایر پایگاه های خبری بصورت خودکار «فید خوان »بوده و سایت خبری کلهر نیوز هیچ گونه مسئولیتی در قبال لینک های دریافتی را ندارد.هم چنین کلهر نیوز از سایت های خبری که فاقد شناسنامه و عدم احراز هویت مدیران آن باشد از پذیرش لینک معذور است.

                                         گر راهنمایی همه عالم راه است

                                                                                                 گر دست نگیری همه عالم چاه است

مدیر سایت : همایون رنجبر