به گزارش کلهرنیوز به نقل از مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه، در این نشست رئیس سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه یکی از رسالت های این سازمان را دفاع از حقوق مسلمانان و امت اسلامی در عرصه بین المللی دانست و افزود: امروز این برنامه در راستای تحقق این هدف برگزار شده است . رسول بهرامی پور در ادامه اظهار داشت : بر اساس قواعد بین المللی اسرائیل مؤلفه های ساختاری یک کشور را دارا نمی باشد که کشور هایی بخواهند با آن روابط دیپلماتیک داشته باشند و این اقدام ننگین برخی از کشور های حاشیه خلیج فارس در تاریخ  بر پیشانی آنان خواهد ماند و این کشور ها  به جهان اسلام و آرمان های فلسطین و کشورهای منطقه خیانت کردند که امیدواریم هرچه زودتر به اشتباه خود پی ببرند.  بهرامی پور همچنین با بیان اینکه این کشورها برای حفظ خود هم توانایی لازم ندارند ، حال می خواهند کمک کار رژیم صهیونیستی باشند که به فضل الهی راه به جایی نخواهند برد و توطئه های اخیر  استکبار جهانی در عادی سازی این روابط  با شکست مواجه خواهد شد .

در این نشست حجت السلام والمسلمین  مفید رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه   بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان منطقه را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت : رژیم صهیونیستی با برپایی جنگ غزه و نبرد ۳۳ روزه لبنان می خواست انقلاب اسلامی را خدشه دار کند ، اما بصیرت و وحدت مردم و مسلمانان منطقه تمام توطئه آنان را خنثی کرد . وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران علیرغم تمامی مشکلات در منطقه دست برتر دارد افزود: با روی کارآمدن جمهوری اسلامی ایران افول و شکست‌های رژیم‌ صهیونیستی شروع شده  و از اهداف انقلاب اسلامی پاکسازی چهره منطقه از استعمار و استکبار است. رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه   همچنین گفت:  دشمن برای از میان برداشتن کشورمان، سعی کرد ابتدا سرپنجه های قدرتمند جمهوری اسلامی یعنی حماس و حزب‌الله را از بین ببرد که ناکام ماند. وی افزود: اتحاد اعراب و اهل سنت در مقابل ایران و شیعیان از دیگر اهداف دشمنان است که در آن هم شکست خوردند.

حجت السلام والمسلمین  مفید  اظهار داشت:دشمنان با طرح معامله‌‌ی قرن کوشیدند ابتدا با عادی سازی روابط کشورهای کوچک با رژیم صهیونسیتی ، کم‌کم اکثر کشورهای عرب اقدام به عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها کنند؛که البته این طرح از هم اکنون شکست خورده است، چرا که ملت‌های منطقه هرگز به آرمان فلسطین پشت نخواهند کرد. وی در ادامه  بیان داشت: این کار برخی کشورهای عربی  به عنوان ننگی ابدی بر پیشانی آنها خواهد بود.

حجت السلام والمسلمین  مفید رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه در پایان سخنانش با اشاره به مباحث روز داخلی اظهار داشت:

علیرغم تمامی مشکلات در آستانه یک پیروزی بزرگ در داخل کشور هستیم و آن عبور از جریان تفکر سازش است و در این شرایط  باید از اختلافات پرهیز کرد و به حول قوه الهی یک دولت جوان حزب‌اللهی بر سرکار  بیاید که به صورت جهشی پیش  رود  و تمام مشکلات کشور را حل کند.

در این نشست حقوق دانان بسیجی به بیان دیدگاه های حقوقی خود در این خصوص پرداختند و در پایان این برنامه  بیانیه سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه در محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن آن از طرف برخی از کشورهای وابسته حاشیه خلیج فارس به شرح زیر قرائت شد:

بیانیه سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه

در محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

و به رسمیت شناختن آن از طرف برخی از کشورهای وابسته حاشیه خلیج فارس

« امارات متحده عربی با این کار خود به جهان اسلام، ملت های عرب و کشورهای منطقه و همچنین آرمان فلسطین خیانت کرد اما این خیانت مدت زیادی طول نخواهد کشید و لکه ننگی بر پیشانی امارات باقی خواهد گذاشت امیدوارم اماراتی ها به زودی از خواب بیدار شوند و آنچه را انجام داده اند، جبران کنند »

مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی )

امروزه حضور رژیم اشغالگر قدس در منطقه و غصب سرزمینهای کشور فلسطین هم از بعد ملی و هم فراملی توجه بسیاری از اندیشمندان و حقوقدانان را به خود جلب نموده است. در سیر فرآیند تاریخی در سال۱۹۱۷ میلادی اعلامیه بالفور سرآغازی برای تشکیل این رژیم غاصب بود که امروزه هم بخش های گسترده ای از سرزمین فلسطینیان و هم بخشهایی از بلندی های جولان و اردن را غصب و تصرف نموده است که بر اساس موازین حقوق بین الملل مصداق جرم تجاوز ارضی به موجب اساسنامه دادگاه کیفری بین المللی به شمار می آید.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، جمعه ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰، موافقت بحرین و رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی را با امضای توافق صلح اعلام کرد. بر این اساس بحرین به صورت رسمی، پس از مصر، اردن و امارات، تبدیل به چهارمین کشوری شد که با رژیم صهیونیستی توافق صلح را امضاء کرد و وزیر خارجه بحرین آن راتوافقی تاریخی دانست که به صلح با صهیونیست ها کمک می‌کند.

خیانت اخیر دولت های مستبد و خودکامه بحرین و امارات به ملت مظلوم فلسطین و آرمان بلند آزادی قدس شریف که مورد اجماع امت اسلامی و بلکه تمام آزادگان جهان است، نه رویدادی تازه، که ادامه راه سازش ذلت بار دولت های سر سپرده مصر و اردن در برقراری روابط رسمی با وجود رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی است. این وادادگی و تسلیم در مقابل آمریکا و رژیم اشغالگر قدس که در چهارچوب بیانیه ای مشترک با سران آن دو رژیم در کاخ سفید اتفاق افتاد، در ازای وعده  و  وعید های مالی و تسلیحاتی به برخی شیوخ عرب مانند حکام دیکتاتور مآب بحرین و امارات است که براحتی به آرمان بلند ملت فلسطین پشت کرده و به گفته بسیاری از شخصیت های فلسطینی  از پشت خنجر به این ملت مظلوم زده اند.

اعلام برقراری روابط کامل دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی توسط دولت های امارات و بحرین که در ادامه برگزاری کارگاه “از صلح تا رفاه” یا ” صلح برای شکوفایی اقتصادی” در منامه یا موافقت ترامپ جنایتکار با فروش تسلیحات پیشرفته به حکام امارات اتفاق افتاد، بخوبی نشان دهنده این باج دهی در ازای خیانت به امت اسلامی و چشم پوشی از خون ریزی ها و جنایت های رژیم صهیونیستی در حق ملت ستم دیده فلسطین است. اقدامی که از آن به مقدمه‌ای برای اجرای معامله قرن یاد می شود.

اگر در گذشته حکام مرتجع عرب صحبت از پذیرش سازش با رژیم صهیونیستی در ازای تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۸ می کردند، امروز آنان حاضر به داشتن روابط رسمی با این رژیم بدون دریافت کوچکترین امتیازی برای ملت فلسطین شده اند و بدتر آنکه اتحادیه عرب حتی از محکوم کردن این وادادگی نیز ناتوان مانده است.امروز در حالی دولت های عربی حاشیه خلیج فارس برای تسلیم بدون قید و شرط پشت در کاخ سفید صف کشیده اند که نزدیک به ۵۰ گروه آمریکایی در اعتراض به توافق عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی در مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند و این ننگ بی غیرتی و بد نامی تا ابد از دامان حکام عرب پاک نخواهد شد.

 این اقدام ننگین برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از مصادیق نقض روابط دیپلماتیک است ؛ زیرا عموما روابط میان دو دولت صورت می پذیرد، در حالی که اسراییل فاقد خصوصیات لازم برای دولت و‌کشور است ، چرا که دولت به معنای اجتماع دائم و منظم گروهی از افراد است که در سرزمین های معین و‌مشخص بطور ثابت سکنی گزیده و مطیع یک قدرت سیاسی مستقل باشند ، عناصر تشکیل دهنده دولت شامل جمعیت ، سرزمین و حکومت است ، لذا تعریف ارائه شده از دولت درباره اسراییل صدق     نمی کند، چرا که درباب رکن جمعیت یهودیان موجود در فلسطین متعلق به آن نبوده ، بلکه بیگانگانی بودند که از نقاط مختلف به فلسطین  وارد شدند، اسراییل مرزهای مشخصی ندارد و دولت و‌کشور محسوب نمی گردد  و لذا از این حیث اصول و عرف دیپلماتیک نقض گردیده است.

حال حقوق دانان انقلابی استان کرمانشاه ضمن محکومیت این اقدام خیانت بار ، خطاب به استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی و برخی از کشور های وابسته حاشیه خلیج فارس اعلام میدارد:

دومینوی عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با حکام برخی کشورهای عربی که با مهندسی کاخ سفید و رئیس جمهور منفور و بی خرد آمریکا در پی تحمیل ذلت و خفت به ملت های مسلمان و غارت منابع و ثروتهای آنان و نیز  امنیت سازی برای اشغالگران فلسطین و غاصبان قدس شریف است، هرگز به فرجام شوم خود منتهی نخواهد شد و در معادله ای معکوس، ارتقای قدرت و دامنه عزم و اراده امت اسلامی در آشکارسازی ظرفیت‌های پنهان و نهفته مقاومت ضد صهیونیستی برای دفع غده سرطانی اسرائیل از جغرافیای متعلق به جهان اسلام را رقم خواهد زد.

امارات، بحرین و برخی از کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس آگاه باشند مهمترین دلایل پیگیری دولت تروریستی آمریکا و رژیم مرتجع عربستان برای عادی سازی روابط و  توافقات صلح  با رژیم غاصب صهیونیستی، اولا ایجاد برگ‌های برنده برای پیروزی ترامپ در انتخابات پیش رو، کلید زدن موفقیت ‌های ترامپ در عرصه سیاست خارجی، سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی آمریکا به‌ ویژه در حوزه اقتصادی و کمک به پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات است و دوم مقابله با نفوذ منطقه ‌ای ایران بعنوان مرکز و محور مقاومت است؛ تداوم عادی ‌سازی روابط با رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی، سبب تقویت روابط عبری- عربی می‌شود؛ که کشورهای عربی از قِبَل آن خواهان مقابله بانفوذ منطقه‌ای ایران هستند. با تقویت این محور، همکاری های نظامی و امنیتی میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی علنی و رسمی می‌شود و افزایش می‌یابد. و سوم کمرنگ‌ کردن مسئله فلسطین در دنیای عرب با سکوت کشورهای عربی به عادی‌ سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای تحقق معامله قرن است.

به آل خلیفه و دیگر حکام خائن و جیره خوار استکبار جهانی که در باز کردن دروازه های نفوذ و ورود رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی به منطقه راهبردی خلیج فارس و دریای عمان نقش آفرینی کرده و در میدان فتنه انگیز نظام سلطه بازی می کنند اعلام میداریم: اقدام شیطانی و پرنکبت رژیم ستمگر حاکم بر بحرین مانند سایر طرح‌های پلید و خائنانه سازش، هیچ دستاوردی برای امریکا و حامیان صهیونیست‌های کودکش به دنبال نداشته ، بلکه مسببان و بانیان این خیانت‌ها و خباثت ها را آماج خشم مقدس و انتقام سخت امت اسلامی به ویژه مردم شیعه بحرین که این روزها با برافراشتن بیرق “لبیک یا حسین (ع)”در محرم حسینی؛ طنین “هیهات من الذله” سر داده‌اند قرار داده و طومار ننگین کسانی که با خلق ظلم، وحشت ،خشونت، کشتار، جنگ و ناامنی، تهدید دائمی امنیت در غرب آسیا و جهان اسلام بوده اند را در هم خواهند پیچید.

حاکمان بحرین خزیده به دامن صهیونیست ها بدانند صهیونیست ها به مثابه گرگی با لباس میش به سراغ آنها آمده و بدنبال منافع خود می باشد؛ رژیم غاصب و اشغالگر قدس رژیمی تمامیت خواه است که هیچ چیز را برای هم پیمانان خود      نمی خواهد. حکومت خودگردان فلسطین، ملک عبدالله دوم اردن و السیسی در مصر نمونه های بارز هم پیمانانی هستند که هیچ چیز از هم پیمانی با صهیونیست ها به دست نیاورده و پس از چند دهه همراهی با صهیونیست ها دیگر تهی از توان شده اند.

سازشکاران باید آگاه باشند که عموم ملت های مسلمان و ستمدیده، در حمایت از مقاومت و محکومیت این خیانت مصمم و استوارند و کشورهای امارات، بحرین و هر کشوری که بخواهد با خیانت به آرمان های مظلومان با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کند بداند که در ازای خیانت خود به ملت های مسلمان ، سرنوشت شومی در انتظار آنان خواهد بود و سرانجامی جز سرنگونی و خواری و ذلت نخواهند داشت. و توافق خفت‌بار آنها موجب خواهد شد تا گروه های مقاومت فلسطینی سریع‌تر از قبل درپی تحقق وحدت ملی بوده و بسان ید واحده در مقابل رژیم اشغالگر قدس بایستند.

سازش های پی در پی رژیم های متزلزل عرب با رژیم جعلی صهیونیستی خود حاکی از بحران فزاینده فقدان مشروعیت و تزلزل  شدید این رژیم در شرایط کنونی است. این رژیم ها که خود در معرض هجوم امواج بیداری اسلامی توده های مردم هستند قادر به حفظ خود نیستند چه رسد که مایه حفظ و نگهداری رژیم بی ریشه صهیونیستی باشند. رژیمی که هيچ يک از عناصر چهارگانه و مؤلفه های ساختاری یک کشور را از حیث حقوق بین الملل ندارد، با این توافقات خائنانه و سازش بار حاکمان بی اراده رژیم های خیمه شب بازی عرب راه بجایی نمی برد و هر آن به آخرین ساعات عمر خود نزدیک می شود. این توافقات سازش بار به سان میخ های دوطرفه ای است که تابوت های این رژیم های لرزان و رو به زوال را به هم می دوزد.

                                                               سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه

این خبر را به اشتراک بگذارید :