به گزارش کلهرنیوز،  دکتر قباد محمدی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: رمدسیویر تنها داروی ضد ویروس تایید شده برای کرونا است که که مصرف آن به شدت افزایش و در کشور نیز نیاز مصرف دارو افزایش داشته است که موجب به وجود آمدن کمبودهایی شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ آمپول رمدسیویر مورد نیاز استان است، افزود: این در حالی است که روزانه ۲۰۰ آمپول در اختیار استان قرار می گیرد یعنی کمتر از نیمی از نیاز استان تامین می شود.

این مسئول با بیان اینکه مجوز واردات این دارو توسط وزارت بهداشت طی این هفته صادر شده است، بیان داشت: این دارو از طریق وزارت بهداشت در اختیار استان قرار می گیرد و باید طی ۲ ساعت به دست مریض برسد و اگر خود دانشگاه علوم پزشکی بخواهد آن را توزیع کند حدود ۲۴ ساعت طول می کشد.

وی تصریح کرد: تا روز گذشته این دارو از طریق معاونت غذا و دارو استان توزیع می شد و همراه بیمار باید آن را تحویل می گرفت که موجب به وجود آمدن شلوغی هایی شده بود.

محمدی خاطر نشان کرد: به منظور رفع مشکلات به وجود آمده ناشی از شلوغی های توزیع این دارو از فردا تغییر می کند و نمایندگان بیمارستان ها برای تحویل به معاونت غذا و دارو مراجعه خواهند کرد که هر روز راس ساعت ۹ صبح خواهد بود.

وی ادامه داد: برای یک بیمار کرونایی که ۵ روز بستری است ۶ آمپول مورد نیاز است که هزینه آن چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که شامل بیمه نمی شود.

این مسئول تصریح کرد: این دارو برای همه بیمارانی که کرونا دارند تجویز نمی شود بلکه برای بیماران بدحال است.

محمدی همچنین درباره داروهای موثر بر درمان کرونا نیز خاطر نشان کرد: روزانه شاهد مراجعه افرادی هستیم که ادعای کشف داروی موثر بر درمان را دارند که این ادعاها باید از نظر علمی ثابت شوند و تا به تایید وزارت بهداشت، علوم پزشکی و یا معاونت غذا و دارو نرسند، مورد تایید نیستند./مرصاد

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :