کلهرنیوز: با سلام و عرض ادب خدمت شما استاد گرانقدر و تشکر بابت وقتی که در اختیار ما گذاشتین.

بنام خالق زیبایی ها و با سلام و درود خدمت شما و عزیزان گرانمایه، در خدمت شما هستم.

کلهرنیوز: استاد گرامی لطف کنید ابتدا بیوگرافی از خود برای خوانندگان بیان بفرمایید؟

قدرت احمدی هستم متولد سال ۱۳۵۱ در روستای تجر اکبر به دنیا آمدم. دوران کودکی و شروع تحصیلات ابتدایی را در روستای مذکور گذراندم. سال اول ابتدایی بودم که انقلاب به پیروزی رسید. دوران راهنمایی را در زمان شروع جنگ تحمیلی که با آوارگی مردم همراه بود در مدرسه راهنمایی شهید اندرزگو روستا تجر اکبر گذراندم. هر چند که حضور هر روز هواپیماهای رژیم بعث و بمباران های مکرر شهر اسلام آباد غرب مجال سر کلاس رفتن به ما نمی داد.

دوران راهنمائی در اوج جنگ گذشت. دوران دبیرستان در مدرسه معلم و امام خمینی اسلام آباد مشغول تحصیل بودم

که در سال ۱۳۶۷ شهر به تصرف منافقین در آمد.

بعد از آزادی شهر و شروع مجدد تحصیل دوران دبیرستان را گذراندم و در سال۱۳۷۰ موفق به اخذ مدرک دیپلم شدم.

در دوران دبیرستان عضو بسیج پایگاه خیبر جنب بیمارستان شدم و با توجه به اینکه دوران تحصیل راهنمایی و دبیرستان عضو فعال انجمن و گروهای تئاتر و سرود مدرسه بودم و علاقه عجیبی به عکاسی داشتم در همان دوران با دوربین های نگاتیوی ۱۱۰ – ۱۲۰ – ۱۲۶ و ۱۳۵ به صورت تجربی شروع به عکاسی کردم.

در آن زمان به جزء صاحبان عکاسی ها متاسفانه عکاس صاحب نامی در سطح شهر نداشتیم. بخاطر محدودیت های نظامی و موقعیت جنگی، عکاسی کردن خیلی سخت و امنیتی بود. همین کار را برای کسانی چون بنده که به این هنر علاقه داشتیم سخت کرده بود.

کلهرنیوز: از شغل و آثار منتشر شده و مقام های خود می شود بیشتر توضیح بفرمائید؟

با توجه به علاقه ای که به عکاسی داشتم بعد از جنگ مغازه عکاسی و اولین فروشگاه لوازم عکاسی را در اسلام آباد باز کردم و مشغول به کار شدم.

یک سال بعد در سال ۱۳۷۰ به خدمت مقدس سربازی اعزام شدم. در حال گذراندن آموزش سربازی بودم دستور ادغام نیروهای کمیته – شهربانی و ژاندارمری صادر شد و ما اولین سربازانی بودیم که مفتخر به پوشیدن لباس سبز نیروی انتظامی شدیم.

با توجه به فعالیت های هنری و همکاری که با عقیدتی سیاسی پادگان سراب نیلوفر داشتم بعد از اتمام گذراندن دوران آموزش به عنوان سرباز تخصصی با تعداد انگشت شمار دیگر از سربازان به هنگ قصرشیرین که آن زمان در بالا طاق بود، اعزام شدیم و در عقیدتی سیاسی در قسمت روابط عمومی مشغول به خدمت شدم.

همزمان با گذراندن خدمت سربازی به فعالیتهای هنری خودم ادامه دادم و آن زمانی با «مجله جوانان» قدیم شروع به همکاری کردم و تعداد زیادی از عکس هایم در مجله چاپ شد.

چاپ شدن عکسهایم در مجله جوانان باعث شد مسئولین و فرماندهان انتظار ویژه ای نسبت به من پیدا کنند.

در همان سال (۱۳۷۱) منطقه قصر شیرین بعد از اتمام جنگ برای اولین بار روز سیزده نوروز ماه به روی مردم بازگشائی شد. و از سراسر ایران برای بازدید و گذراندن ایام سیزده نوروز مردم وارد قصرشیرین شدند. ماموریتی که داشتم باید این رویداد مهم را عکاسی می کردم، با دوربین پراکتیکا ۱۳۵ شخصی که در اختیار داشتم بهترین عکس ها را بعد از جنگ از حضور مردم ثبت کردم و در روزنامه های سراسری کیهان و اطلاعات به چاپ رسیدند.

سال دوم خدمت به اسلام آباد اعزام شدم و باز هم بخاطر فعالیتهای هنریم در عقیدتی سیاسی در قسمت روابط عمومی مشغول خدمت شدم. و حماسه های حضور مردم در راهپیمائی ها و مناسبت های مذهبی را به ثبت می رساندم. بعد از اتمام خدمت سربازی با گذراندن کلاس های خصوصی عکاسی به صورت حرفه ای در سال ۱۳۷۳ مشغول عکاسی شدم و اولین نمایشگاه عکسی را در همان سال در پشت مسجد جامع در زیر چادر برپا کردم.

حضور فعال در مناسبت های مختلف کشوری –  استانی و بخصوص شهرستان اسلام آباد و صرف هزینه های بسیار سنگین عکاسی و سفرهای زیارتی به کشور عراق در نه سال متوالی و حضور در تاسوعا و عاشورا در کربلا و راهپیمائی عظیم اربعین حسینی (ع) از نجف تا کربلا وثبت بیش از میلیونها فریم عکس باعث شده یکی از بهترین ها و حتی نادرترین تصاویر را در سطح استان و شهرستان در اختیار داشته باشم.

تا کنون بیش از بیست نمایشگاه انفرادی عکس در سطح کشور، استان و شهرستان را برپا کردم.

از جمله:

_سفر عشق

_در سوگ آفتاب

_حماسه حضور

_روایت عشق

_به استقبال یار

_عاشورائیان

_نمایشگاه گروهی سه هزار قطعه ای خانه عکاسان ایران در سال ۱۳۹۸ در تهران به نام «قطره دریاست»

_نمایشگاه اسلام آباد در جنگ

_کمینگاه

_عملیات مرصاد

_رویای گرگ ها و…

مسئولیت ها:

_مسئول روابط عمومی عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی از سال۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲

_مسئول بیسج هنرمندان شهرستان اسلام آباد غرب از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶

_نائب رئیس انجمن عکس بسیج هنرمندان استان کرمانشاه از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸

_مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان اسلام آباد غرب از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸

کلهرنیوز: جایگاه عکاسی را در میان هنرهای هفتگانه چگونه می بینید؟

عرصه عکاسی بسیار وسیع و پیچیده است و در واقع عکاسی فعالیتی است که حقیقت را آشکار می کند. عکاس هر لحظه دنیای تازه تری را ابلاغ و کشف می کند. دوربین عکاسی یک ابزار است حال عکاس با استفاده از روح خود و دمیدن آن به این ابزار بی روح دست به خلق  و آفرینش می زند و دیدنی ترین لحظه نادیدنی ناب هستی را به نمایش می کشاند.

امروزه نقش عکاسی در زندگی بشر غیر قابل انکار است. ما با تصاویر احاطه شده ایم و گریزی از آنها نداریم. بدون تصویر در زندگی اجتماعی غیر قابل شناسائی و فاقد هویت هستیم.

عکاسی از ظریف ترین و زیباترین جلوه های پیشرفته هنری و نقش آفرین قرن اخیر است. عکس بهترین نمایشگر لحظات تلخ و شیرین زندگی ملت ها و جوامع  و نیز آثار، سنت ها و شیوه های زندگی آنها در دوره ها، سال ها و زمان های گوناگون است. به همین اعتبار از مهمترین ابزار لازم پژوهش و مطالعات جامعه شناسی، مردم شناسی، نقل و اطلاعات و اخبار به شمار می رود.

«عکس ها سندی هستند که با ثبت یک لحظه عکاس راوی تاریخ می شوند».

کلهرنیوز: از عکاسان اسلام آباد غرب و جایگاه آنها در استان و کشور بفرمائید؟

اسلام آباد هنرمندان بسیار گرانقدر، صاحب سبک و صاحب شهرت فراوان در سطح کشور دارد. از جمله ی عکاسان متاسفانه به خاطر عدم توجه و حمایت به صورت گمنام هر کدام در گوشه ای از این سرزمین  پهناور در آتلیه های خصوصی خود مشغول کسب روزی هستند.

انشاءالله فرجی حاصل شود با حمایت هنر دوستان و مسئولین شاهد گردهمائی آنها در شهرستان باشیم تا بتوانیم از هنر زیبایشان استفاده کنیم.

کلهرنیوز: در پایان اگر مطلبی هست که از قلم افتاده در خدمت شما هستیم؟

ضمن تشکر فراوان از شما و صبر و حوصله خوانندگان و هنر دوستان بسیار گرانقدر این جانب با توجه به اینکه بیش از سی سال مداوم در سطح شهرستان، استان و کشور و حتی خارج از کشور عکاسی کردم. چند سالی است همانند برپائی نمایشگاه های مختلف قصد چاپ کتاب بسیار فاخر تصویری برای اولین بار در سطح شهرستان را دارم. اما متاسفانه با وعده های تعدادی از مسئولین تا به حال به تعویق افتاده است. با توجه به هزینه سنگین چاپ از دوستداران و افراد هنر دوست تقاضا مندم اگر برایشان مقدور است حمایت کنند تا بتوانیم با کیفیت عالی به چاپ برسانیم.

بعد از نام نیک این عکس است که می ماند. با تشکر

سپاس از وقتی که گذاشتین.

این خبر را به اشتراک بگذارید :