کلهرنیوز: با سلام و عرض ادب خدمت شما هنرمند گرانقدر و تشکر بابت وقتی که در اختیار ما گذاشتین، لطف کنید ابتدا بیوگرافی از خود برای خوانندگان بیان بفرمایید؟

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و عرض ادب خدمت شما و همشهریان گرانمایه ام اسلام آباد مظلوم، شهری رها شده در غرب ایران سرافرازم.
علی فرخی هستم زاده شده در روستای زر خیز و هنرمند پرور زعفران علیا، روستایی که فرزندانش قلم را پاس میدارند و بر گوهر سفید کاغذ نگارهای زیبای خود را به تصویر می کشند، زعفران ما با اینکه از چندین طایفه شکل گرفته وفاق و یکدلی را به تمام معنا تعبیر و تفسیر کرده، از ایل بزرگ زنگنه ام، دوران ابتدایی را در دبستان ارشاد محله فقیر نشین شهرستانی سپری کردم؛ راهنمایی و دبیرستان را نیز…
با تمام مشکلات و مرارت ها، جنگ زنده از نابرابری ظلمی که در حق کشور عزیزمان شد. بیرون جستم تا مطالبه گر حقوق مردم باشم.
با اینکه یک بار در بمب باران خیابان شهرستانی (شهید کلانتری) فعلی زخمی شدم اما استفاده از امتیازات جانبازی را به دیگر جانبازان سرافراز کشورم که مستحق تر بودند واگذار کردم، بواسطه مطالبه گریم در دوران دبیرستان همیشه مورد غضب و ناملایمتی بعضی از مدیران آن‌ زمان واقع می شدم تا جایی که از رسیدن به آرزوی دیرینه ام معلمی محروم ماندم.
اما هیچ گاه سر تعظیم در برابر سوء مدیریت ها فرود نیاوردم و تا این لحظه همچنان به کارم ادامه دادم.
در دوران دبیرستان بواسطه علاقه ام به شعر، شروع به نوشتن دست نوشته و سرودن اشعاری می‌نمودم اما، معلم ادبیات سال دوم دبیرستانم بواسطه اینکه اشعارم بوی عاشقانه می دادند بارها مرا مأیوس می کرد و معنی اشعار سروده شده مرا تعبیر به عاشقانه سرودن می‌نمود (با اینکه در یکی از شب شعرهای خیابانی آن‌ زمان که ارشاد اسلامی برگزار می‌کرد آن عزیز معلم یکی از اشعار من را با تغییر چند حرف برای حضار خواند و مورد تشویق قرار گرفت) تازه متوجه شدم شعرهایم آنچنان هم بد نبوده است.

عکاسی را بعد از دانشگاه شروع کردم و حرفه ای خبرنگاری را بصورت جدی همراه با عکاسی دنبال نمودم. البته عکاسی را بصرف تامین مایحتاج زندگی، و خبرنگاری را از باب مطالبه گری حقوق مردم انجام می دادم.
وقتی بعد از پایان جنگ ناملایمات زندگی مردم را مشاهده می کردم، وقتی مسیولین فرصت طلب را بی پاسخ از دردهای مردم می‌دیدم به جد بحث دفاع از حقوق مردم را پیگیری و در محلات محل زندگیم، شهرستانی، فرهنگایان، مسجد قمر بنی هاشم و جهاد در جلسات مکرر با نمایندگان مردم در مجلس و شورای شهر مطرح و بدنبال رفع آنها اقدام می کردم، وعده های بسیار و دروغ های بیشمار شنیدم از همین عزیزانی که با رای مردم بزرگ شده بودند.
خدا رو شاکرم که فضای مجازی وایبر پا به عرصه نهاد و هر کسی با داشتن یک گوشی می‌توانست از آن بهره ببرد، مشکلات وبلاگ ها و سایت ها این بود که اکثریت مردم از داشتن آن بی بهره بودند و صدای رسانه به گوش مردم نمی‌رسید.
بیاد دارم وقتی وایبر جهانی شد از کل مخاطبین در گوشی بنده و چند نفر از دوستان نزدیکم که اقدام به تأسیس کمپنی با اسم دلسوزان نمودیم فقط ۶۰ نفر در این شهر با وایبر آشنا بودند و از داشتن آن بهره می‌بردند.
کماکان با روی کار آمدن سایر برنامه های مجازی چون تلگرام اینستا، وات ساپ و غیر امکان حضور من بیشتر شد و راحتر به انتقال دردهای مردم می‌کوشیدم با اینکه هجمه های زیادی علیه من از طرف همان نمایندگان منتخب و مدیران مورد نقد قرار گرفته، شکل گرفت. اما به یک چیز اعتقاد داشتم «کاری که درست است انجام بدم»

کلهرنیوز: جایگاه ادبیات و خبرنگاری را در جهان امروز چگونه ارزیابی می کنید؟

جهان امروزه بر اساس و‌ پایه گزارشات و عملکرد و رویه های غلط و یا درست خبرنگاران می چرخد یک رسانه یا خبرنگار می‌تواند با گزارشات درست راه مشکلات مردم را هموار کند و یا بر عکس با گزارش غلط و سازماندهی شده یکی را به عرش رساند تا منافع بیشتری کسب کند.
متاسفانه رسانه های امروز جامعه جهانی که ما از آنها مستنثی نیستیم بر حول محور سرمایه داران می چرخند و اسباب راحتی آنها را فراهم می کنند تا شاید در لوای حمایت از آنها خود نیز به آرامش برسند، این تفکر غلط از حرص و آز بیش از حد انسانها و کم توجهی به رسالت رسانه ها شکل گرفته است.

کلهرنیوز:از شاعران و اهالی خبرنگاری شهرستان اسلام آبادغرب و جایگاه آنها در کشور بفرمایید؟

اسلام آباد مهد شعر و هنر است، اما کم توجهی و باید بگویم بی توجهی به هنر دست بسیاری از سرودهای مردمان این دیار را از انتشار آنها دور نگه داشته است. در بیشتر روستاها این دیار و خود شهرستان اسلام آباد و دالاهو شاعران مطرحی هستند که کنج عزلت را انتخاب کرده و مورد بی مهریند.

 اگر فراخوانی داده شود اگر به هنر بها و ارزش بدهند شک نکنید در بطن این مردمان بزرگانی قد علم خواهند کرد که آوازه‌ی آنها

جهانی می شود، مگر ما کیهانهای کلهر کم داریم، برای شاعرانی همچون آقای کرمی، آقای شرفی، خانم رضایی، استاد نیک نژاد، جلیلیان، نوروزی و خیلی های دیگر ارزش بسیاری قائلم.

کلهرنیوز: در پایان اگر مطلبی از قلم افتاده در خدمت شما هستیم؟

نه مطلب خاصی نیست آرزو دارم روزی زنده باشم و شاهد رشد و ترقی شهر و دیارم باشم در تمام زمینه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، امیدورام روزی شاهد شعور بالای مدیران و نمایندگان مردم باشم و آنها بفکر رشد این مردم باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :