به گزارش کلهرنیوز، محسن اسلامی در گفت وگو با ایسنا ، در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه تعداد از  فرمانداران کشور تعیین تکلیف شده اند، گفت: وضعیت ۵۵ درصد از پست فرمانداری ها مشخص شده است و مابقی در روند تعیین تکلیف هستند.

وی گفت: وزیر کشور به استانداران دستور داده که تا پایان سال جاری همه فرمانداریها را تعیین تکلیف کنند.

اسلامی اظهار داشت: انتصاب فرمانداران یکی از پیچیده ترین و زمان برترین انتخاب هاست، نگاهی به انتخاب این فرمانداران در دولت یازدهم در مدت مشابه بر اساس اسناد موجود در معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور نشان می دهد، قرآیند انتخاب فرمانداران تا خرداد ماه طول کشیده است.

وی گفت: نباید فراموش کرد که برخی انتخاب و انتصاب های شتاب زده آن هم در سطح فرمانداریها که نماینده عالی دولت در شهرستان ها محسوب می شوند، می تواند خسارت های زیان باری برجای بگذارد.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور خاطر نشان کرد: مشی دولت مردمی و عدالت محور آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی هم از ابتدا بر همین روال بوده است که اولا برای تغییرات باید دلایل کافی وجود داشته باشد، ثانیا در انتخاب ها نهایت دقت و حساسیت ها لحاظ شود.

وی در ادامه گفت: همگان واقف هستیم، مردم به تغییرات رای دادند و انتظار دارند که این اتفاق در بدنه دولت و در سطوح مختلف بیفتد، اما نباید این نکته را هم فراموش کرد که انتخاب ها و انتصاب ها باید به گونه ای باشد که به تغییر وضع موجود منجر شود، انتخاب مدیران جهادی، کارآمد و مردمی از شعارهای اصلی دولت جناب آقای رئیسی است.

اسلامی با بیان اینکه وزارت کشور با اطلاع کامل و احترام به نظرات و مطالبات مردم با حساسیت و نهایت دقت در حال چینش و انتخاب مدیران اجرایی دولت در همه سطوح است؛ تصریح کرد: در این عرصه با همکاری و همفکری دلسوزان، کارشناسان، نخبگان و دانشگاهیان تلاش می کند مدیرانی را به خدمت بگیرد که توانایی و ظرفیت لازم را برای تحقق اهداف و آرمان های دولت مردمی آیت الله رئیسی داشته باشند.

وی در پایان گفت: برخلاف آمارهای منتشره، تاکنون فرمانداران بیش از ۲۸۰ شهرستان کشور در قالب حکم قطعی یا سرپرستی تغییر کرده اند که حدود ۵۵ درصد شهرستان‌های کشور را شامل می شود. با توجه به زمان بر بودن فرایند اداری انتصاب فرمانداران و استعلام های مربوطه، هم اکنون بیش از ۲۰۰ پرونده جاری انتخاب فرماندار در استانداری ها و معاونت سیاسی وزارت کشور وجود دارد. با توجه به تلاش های مستمر انتظار می رود، تا پایان سال جاری تمامی این موارد نیز تعیین تکلیف شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :