به گزارش کلهرنیوز ؛ روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه روز یکشنبه به نقل از مهرداد سالاری در جلسه کمیسیون ماده پنج استان با بیان اینکه مردم باید از مصوبات این جلسه آگاهی و اطلاع داشته باشند، افزود: چرا مصوبات جلسه کمیسیون ماده پنج محرمانه باشد.
او با تاکید بر اینکه نباید مردم را از نتایج این جلسات محروم کنیم، گفت:باید طوری رفتار شود که مردم از مصوبات این کمیسیون مطلع شوند.
وی با بیان اینکه من با هر گونه محرمانه جلوه دادن مصوبات این جلسه مخالف هستم، اظهار کرد: به همکاران خود در حوزه معاونت عمرانی گفته ام که مصوبات جلسات کمیسیون ماده ۵ در کانال های خبری به اطلاع مردم برسد زیرا چیزی برای پنهان کردن از مردم نداریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: متاسفانه زمانی اینجا باب شده بود که از مشاور بومی استفاده شود اما چه مشاوره بومی؟ آیا قرار است کارها به مشاوران بدون تعهد و تخصص فقط به دلیل بومی بودن واگذار شود؟ لذا تا روزی که اینجا هستم اصلا نمی پذیرم که چنین اتفاقاتی در استان بیفتد.
سالاری ایجاد اشتغال را یکی از یکی از کارهای مهم و با اولویت استان برشمرد و اظهار کرد: مدیریت ارشد استان مهمترین اولویت خود را جهت رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان قرار داده لذا بر این اساس، ما هم در این حوزه به دنبال ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذاری هستیم.
وی گفت: هر گونه تغییر کاربری باید در جهت خدمت و رفاه حال مردم باشد و در تغییر کاربری ها نباید تنها به منافع شهرداری نگاه کنیم.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: شهرداری ها در ساخت و ساز واحد ها و مجتمع ها حتماً باید به ایجاد پارکینگ توجه ویژه داشته باشند زیرا عمده مشکلات ترافیکی در شهر کرمانشاه اکنون به لحاظ نبود پارکینگ است.
سالاری افزود: با شهر فروشی مخالف هستیم لذا شهرداری ها باید به دنبال ایجاد امکانات بهتر و بیشتر برای مردم باشند.
وی تصریح کرد: ما در بررسی مصوبات کمیسیون ماده ۵حتما به سیمای شهر دقت خواهیم کرد و مصوباتی به تصویب خواهد رسید که در بهتر جلوه دادن فضا و سیمای شهری کمک کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی در ادامه با اشاره به شرایط ایجاد شده در شهرستان سرپل ذهاب با توجه به وقوع زلزله خواستار تدوین راهکارها و اجرای برنامه های عملیاتی برای حل مسائل شهری و منطبق با نیازهای این شهر در فضای عمرانی و شهری شد.
در این جلسه طرح های مربوط به ماده پنج در شهرهای مختلف استان بررسی و تصویب شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :