کلهرنیوز – لطفا خودتان را معرفی کنید.

بنام خدا بنده قباد کمرخانی متولد ۲۲بهمن ماه سال ۱۳۶۷ شهر اسلام آباد غرب متاهل دارای تحصیلات دیپلم ریاضی هستم.

کلهرنیوز – کار خود را چطور شروع کردید که به سمت کارآفرینی تمایل پیدا کردید.

ما کارگاه رو بعد از دریافت وام ازدواج که آن زمان ۲۰میلیون بود سال ۱۳۹۴ که ۱۰میلیون رو بابت هزینه های ازدواج خرج کردیم و با ده میلیون مانده لوازم و مقدمات یک کارگاه یک نفره رو شروع کردیم من تا اون موقع اصلا با چرخ خیاطی کار نکرده بودم و آشنایی هم نداشتم کاملا بصورت تجربی شروع کردم . البته همسرم خیاطی بلد بود و من دوخت کیف و کوله پشتی لازم داشتم که ایشان دوخت لباس بلد بود و این شد که خودم به اجبار از صفر شروع کردم.

کلهرنیوز – شرحی از کار و حرفه ی خود بفرمایید و اینکه در کارگاه شما چند نفر مشغول به کار هستند؟

ما ابتدای زندگی در یک اتاق که هم اتاق زندگی بود هم اتاق کار شروع کردیم و در مدت کوتاهی با بالا رفتن سفارشات مجبور شدیم جایی رو اجاره کنیم و دیگه رنگ یک کارگاه کوچک به خود گرفت تا به امروز ادامه دادیم کارمان تا ۲۵نفر پرسنل پیش رفت که در چند مدت اخیر با اتفاقات عجیب و غریب مثل تورم شدیدچند سال گذشته که دلار از ۳۵۰۰ به نزدیک ۳۰۰۰۰ تومن هم رسید که نوسانات زیادی ایجاد کرد و بیماری کرونا و… مجبور شدیم نصفی از کارگاه رو تعطیل کنیم و الان هم در حال حاضر با ۱۵نفر مشغول به کاریم .

ما بیشتر در حوزه محصولات سفری مثل صندلی های تاشو ، بقچه باربند و زیر انداز مسافرتی و …. ساک های مسافرتی و زیارتی کوله پشتی و به طور  کلی حدودا ۴۰ نوع محصول ترکیبی از فلز و پارچه تولید میکنیم که بسته به سفارش مشتری آماده و ارسال میکنیم .

کلهرنیوز – مشکلات و چالش هایی که الان دارید را بفرمایید؟

بزرگترین مشکل سر راه ما نبود سرمایه در گردش برای تهیه مواد اولیه هست که مجبور شدیم کارگاه فلز کاری که تمام تجهیزات برای تولید هم محیا شده رو تعطیل کنیم و در حال حاضر تولیدات محصولات ترکیبی رو تعطیل کردیم و فقط محصولات پارچه ای تولید میکنیم .

کلهرنیوز – مسئولین چه حمایت هایی از شما انجام داده اند؟

متاسفانه چندین بار به ادارات مختلف جهت دریافت تسهیلات مراجعه کردیم ولی با در بسته مواجه شدیم کسی دلسوزانه پیگیر نیست همه یه طوری فقط رفع تکلیف می کنند.

به خاطر نبود سرمایه متاسفانه من خودم و بچه های کارگاه نتوانستیم تحت پوشش تامین اجتماعی قرار بگیریم که اگر سرمایه در دست بود با بالا بردن تولید می‌توانستیم هزینه های بیمه رو راحت تر پرداخت کنیم که برای کارگاه کوچک مثل ما رقم بالایی محسوب میشود.

کلهرنیوز – امکان توسعه کارگاه و اشتغال بیشتر را دارید؟

خوشبختانه کار ما نیاز و مصرف بازار هست جای کار و کارآفرینی زیاد داره ما تمام سعی و تلاشمان این هست روز به روز به افراد کارگاه اضافه کنیم انشاالله در آینده نزدیک در نظر داریم به کمک خداوند متعال تا ۵۰ نفر کارکنان رو افزایش بدهیم . و برنامه ما این هست که با برند سازی که داریم انجام میدهیم زمینه را برای تبدیل شدن به یک شرکت فراهم کنیم.

کلهرنیوز – وضعیت بازار و فروش خودتان را بفرمایی؟

خوشبختانه در تمام هفت سالی که ما کار کردیم روز به روز به تعداد مشتریان افزوده شده و تعداد بازارهای جدید هم شناسایی کردیم و محصولات به راحتی به فروش می رسانیم.

که علاوه بر مرکز استان در شهرهای مختلف استان تولیدات به فروش میرسه و در استانهایی مثل ایلام، کردستان، تهران، مشهد، لرستان، بوشهر و همدان ما ارسال داریم.

همچنین به عراق و اقلیم کردستان عراق صادرات داریم .

هر چند که با برند سازی و فعال کردن قسمت بسته بندی محصولات صادرات به کشورهای دیگه هم امکان پذیر هست.

کلهرنیوز – چه توصیه ای برای افرادی که قصد کارآفرینی دارند، دارید؟

متاسفانه در استان خودمان به علت نرخ بیکاری بسیار بالا اکثر جوانان مشغول به کارهای خرید و فروش هستند یا به قول معروف بازاری، که این عرصه را برای بازاری ها تنگ و تنگتر می‌کند.  کمتر کسی به فکر تولید و کار تولیدی و کار آفرینی هست هر کسی می‌تونه در زمینه ای توانمندی های خودش می تواند به فکر تولید یک محصول باشد تا توزیع آن، که نمونه برای کار بسیار زیاد هست و مهم ترین و شیرین ترین قسمت تولید جایی هست که محصول تولیدی با استقبال روبه رو بشود.  پس کار آفرینان به بازار مصرف توجه داشته باشند که خیلی مهم هست .

کلهرنیوز – و سخن پایانی…

حرف پایانی بنده این هست که انسانهای خلاق و تولید کننده کم هستند متاسفانه بودجه هایی که در قالب کارآفرینی تولید فقرزدایی و… وارد شهرستان می شود با بی دقتی و بی توجهی کامل توزیع میشود که  این نشأت گرفته از نبود آگاهی مسئولان نسبت به مقوله کار و کارآفرینی هست که باید دقت نظر و مطالعه بیشتر شود . و بودجه ها را حدر ندهند  و به دست اهلش برسانند که اگر اینطور بود قاعدتاً باید الان بیکار نمی‌داشتیم و متاسفانه با گذشت این همه سال شهر اسلام آباد غرب بیکارترین شهر کشور هست .

 

در پایان برای شما و همه همکارانتون آرزوی موفقیت و سربلندی دارم که این وقت رو به بنده دادید . و برای دولت جدید که داره انصافا خوب کار می‌کند و در همه زمینه ها ، بخصوص در زمینه اشتغال، آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.

به امید روزی که با کمبود کارگر مواجهه بشیم.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :