به گزارش کلهرنیوز، قهرمان شاهی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: تاکنون مصوبه سران قوا در حمایت از مستاجران ابلاغ نشده اما به محض ابلاغ آن، دفاتر مشاورین املاکی که بیش از درصد قانونی نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند، متخلف هستند و با آنها برخورد خواهد شد.

وی افزود: اگر تخلفات دفاتر مشاورین املاک محرز شود، علاوه بر محکومیت های نقدی، تعطیلی هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شاهی تصریح کرد: به منظور تعطیلی دفاتر مشاورین املاک متخلف، هماهنگی های لازم با دادستانی و اماکن انجام خواهد شد و تعطیلی دفاتر مشاورین املاک رسانه ای خواهد شد و بنر بر سر درب این اماکن نصب می شود‌.

وی عنوان کرد: تعزیرات حکومتی با دفاتر مشاورین املاک متخلف برخورد خواهد کرد اما مباحث مربوط به شکایات مستاجران از طریق شورای حل اختلاف و مراجع قضایی رسیدگی خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: با توجه به تصویب  قانون کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، مواردی از طرح شکایت مستاجران دریافت شده زیرا اکنون مبلغ رهن و اجاره بسیار بیشتر از ۲۰ و ۲۵ درصد  قانون مصوب سران قوا افزایش یافته است.

شاهی خاطرنشان کرد: نظارت‌ بر اجرای قانون کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی توسط بازرسان اتاق اصناف و سازمان صمت انجام می شود و تعزیرات حکومتی نیز در این راستا با دفاتر مشاورین املاک متخلف به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

وی افزود: مردم در شرایط فعلی حق دارند و از نرخ های رهن و اجاره مسکن رنج می برند اما می توانند از املاک داران شکایت کنند که رسیدگی به این شکایات توسط تعزیرات حکومتی صورت می گیرد.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :