به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،بهرام عین اللهی در دیدار با مسئولان استان کرمانشاه، با اشاره به وجود مشکلاتی در سطح کشور، اظهار داشت: با توجه‌ به اینکه پیوست‌های فرهنگی برای ما حائز اهمیت است، مدیریت دانشگاه باید به صورت انقلابی عمل کند زیرا دانشگاه مهد فرهنگ است و ما ضمن احترام به علم و دانش، افرادی که با فرهنگ انقلاب بیگانه هستند در محیط دانشگاه جایی ندارند.

وی افزود: استقبال گسترده از سرود سلام  فرمانده نشان می دهد آینده ای درخشان در پیش رو داریم و باید در این راستا تلاش کنیم زیرا از کرمانشاه انتظار بیشتری می رود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم کرمانشاه در زمان موشک باران و بمباران پایداری و ایستادگی کردند اکنون نیز باید این فرهنگ ادامه یابد.

عین اللهی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزو دانشگاه های درجه یک کشور است، تصریح کرد: بنده به تیپ بندی دانشگاه ها اعتقادی ندارم زیرا در هر جای کشور می توان ممتاز بود برهمین مبنا با توجه به وجود اساتید مجرب باید برنامه‌ریزی های لازم انجام شود.

وی عنوان کرد: فلسفه دانشگاه علوم پزشکی رفع نیاز های مردم نهاد در حوزه بهداشت، آموزش و پزشکی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگرچه همه از پول سخن می‌گویند اما با مدیریت و برنامه‌ریزی مشکلات حل می‌شود.

عین اللهی تصریح کرد: موضوع دانش بنیان ها و شرکت های علم و فناوری مورد توجه رهبر انقلاب است با این حال یکی از بهترین کارخانجات داروسازی کشور پنج سال است که در کرمانشاه تعطیل شده است.

وی افزود: افرادی در مملکت ما شهید شدند و افرادی چون حاج قاسم سلیمانی و شهید حججی در خارج از مرزهای کشور به شهادت رسیدند پس چرا نباید یک دانشمند به کشور خود خدمت کند.

عین الهی خاطرنشان کرد: اگرچه بازار تجارت باز است اما کشور ما به افرادی عاشق نیازمند است که خود را صرف خدمت به مملکت کنند.

وی با بیان اینکه ما در کشور از وجود بهترین دانشمندان در حوزه داروسازی برخوردار هستیم و بهترین روش تولید دارو را داریم، تصریح کرد: مرگ بر آمریکا باید به صورت عملی انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه محل رفع نیاز های مردم در حوزه های بهداشت و تامین دارو است و مواجه شدن ما با  کمبودهای دارویی ناشی از مشکلات مدیریتی است زیرا باید در همه اقلام دارویی صادر کننده باشیم.

عین اللهی با اعلام اینکه دانشکده داروسازی کرمانشاه در زمره بهترین دانشکده های کشور است، تصریح کرد:باید با اختصاص تجهیزات و رفع کمبودهای دارویی تلاش کنیم  از این وضعیت معیوب واردات خارج شویم.

وی با گلایه از اینکه تولید سرم کار پیچیده‌ای نیست که در کشور با کمبود آن مواجه هستیم، عنوان کرد: با اجرای طرح دارو یار مشکلات تولید کنندگان و کمبودهای دارویی ظرف دو تا سه ماه آینده برطرف می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مشکلاتی در تجویز منطقی دارو وجود دارد، گفو: چرا باید برای هر بیمار یک سرم تجویز شود.

عین اللهی خاطرنشان کرد: به طور متوسط مصرف منطقی دارو در هر نسخه ۱.۵ قلم دارو است در حالی که این عدد در کشور ما دو برابر است که البته این میزان با تجویز نسخه الکترونیک به میزان طبیعی می رسد.

وی با تاکید بر ضرورت تامین نیروی تخصصی با استفاده از روش بومی گزینی، افزود: مشکلاتی نظیر نداشتن نیروی بیهوشی در شهرستانها باید با به کارگیری نیروهای بومی مرتفع شود.

عین اللهی خاطرنشان کرد: بیمارستان امام رضا یکی از ظرفیتهای بیمارستانی فوق العاده در کشور است که نمونه آن را نداریم اما بهره وری آن خوب نیست.

وی افزود: در سطح کشور یک هزار بیمارستان با ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی وجود دارد اما میزان بهره‌وری ۲۵ درصد  است که با حمایت از مناطق محروم و سوق دادن امکانات به این مناطق سبب تقویت مناطق محروم می شویم.

عین اللهی گفت: از زمان روی کار آمدن رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۶۷ هزار نفر از نیروهای ایثارگر در این دانشگاه استخدام شده‌اند و استخدام پرستاران نیز در دستور کار قرار دارد اما منابع ما محدود است و این موضوع بر اساس شاخص‌هایی انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :